Сучасні технології HR-менеджменту в готельно-ресторанному бізнесі: аутсорсинг vs. аутстафінг
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7468.6.2.2023.291699Ключові слова:
готельно-ресторанний бізнес, персонал, HR-менеджмент, HR-технології, модель, аутсорсинг, аутстафінгАнотація
Актуальність. В умовах розвитку сучасних технологій HR-менеджменту, посиленої конкуренції та глобальних викликів сьогодення перед готельєрами і рестораторами постає питання про залучення професіоналів для оптимізації та покращення діяльності підприємств. Актуальними HR-технологіями в готельно-ресторанному бізнесі, що сприяють підвищенню ефективності діяльності, є технології залучення персоналу – аутсорсинг і аутстафінг.
Мета дослідження. Метою дослідження є висвітлення сутності, визначення переваг і недоліків, порівняння моделей аутсорсингу і аутстафінгу та їх застосування у готельно-ресторанному бізнесі.
Методи дослідження. Використано сукупність загальнонаукових методів дослідження: метод аналізу і синтезу, порівняльний аналіз, метод логічного узагальнення.
Результати. У статті наголошено на важливості HR-менеджменту на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу, щоб забезпечити корисність персоналу як основу успішного бізнесу та сприяти ефективній роботі готелю чи ресторану. Доведено, що використання HR-технологій є ефективним, широко розповсюдженим і досить популярним за висновками відомих фахівців і практиків ринку. Для прикладу у статті розкрито сутність концепцій аутсорсингу і аутстафінгу, проаналізовано їх переваги і недоліки. З метою порівняння представлено моделі сучасних HR-технологій залучення персоналу. Обґрунтовано доцільність застосування аутсорсингу і аутстафінгу в готельно ресторанному бізнесі.
Висновки та обговорення. Суттєво покращити залучення висококваліфікованого персоналу у готельно-ресторанному бізнесі можна завдяки розширенню сфери застосування сучасних HR-технологій, зокрема, аутсорсингу і аутстафінгу. Впровадивши розглянуті моделі, готелі і ресторани значно можуть підвищити ефективність бізнес-процесів і конкурентоспроможність, фінансову стійкість і перспективи стратегічного розвитку, перейнявши світовий досвід розвитку HR-менеджменту.
Посилання
Armstrong, M. (2006). A handbook of human resource management practice (10th ed.). Kogan Page [in English].
Boella, M., & Goss-Turner, S. (2005). Human resource management in the hospitality industry (8th ed.). Routledge [in English].
Espino-Rodríguez, T. F. (2023). Research on outsourcing by hotel firms: Current state and future directions. Tourism and Hospitality, 4(1), 21–35. https://doi.org/10.3390/tourhosp4010002 [in English].
Fedorova, Yu., & Yelnykova, H. (2021). Innovatsiini informatsiini tekhnolohii v pidhotovtsi ta upravlinni personalom [Innovative information technologies in personnel training and management]. Adaptive Management: Theory and Practice. Series: Economics, 11(22). https://doi.org/10.33296/2707-0654-11(22)-11 [in Ukrainian].
Hayes, D. K., & Ninemeier, J. D. (2008). Human resources management in the hospitality industry. John Wiley & Sons [in English].
Hazuda, L. M., & Saldan, T. Yu. (2015). Autsorsynh yak instrument pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Outsourcing as a instrument for enhancing competitiveness of enterprises]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: Economics, 2(4), 1, 124–128 [in Ukrainian].
Hrishnova, O., & Zaichko, O. (2014). Osoblyvosti orhanizatsii ta oplaty pratsi za autstafinhovoi zainiatosti [Peculiarities of organization and pay for outstaffing employment]. Ukraina: aspekty pratsi, 8, 10–14 [in Ukrainian].
Hutsuliak, N. P. (2019). Suchasni tekhnolohii upravlinnia personalom [Modern technologies of personnel development]. Economiсs and organization of management, 3(35), 111–118. https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.3.11 [in Ukrainian].
Mendela, I. Ya. (2019). Autsorsynh v diialnosti hotelnykh pidpryiemstv [Outsourcing of hotels business enterprises]. The Actual Problems of Regional Economy Development, 1(15), 48–53. https://doi.org/10.15330/apred.1.15.48-53 [in Ukrainian].
Mohylna, L., Oriekhova, A., & Khromushyna, L. (2022). Vykorystannia innovatsiinykh IT tekhnolohii dlia HR-menedzhmentu [Use of innovative it technologies for HRmanagement]. Economy and Society, 44. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-56 [in Ukrainian].
Sochynska-Sybirtseva, I. M., Dorenska, A. O., & Tushevska, T. V. (2022). HR-menedzhment [HR management]. Central Ukrainian National Technical University [in Ukrainian].
Vasylenko, O., & Lytvynets, S. (2019). Osoblyvosti zastosuvannia autsorsynhu v hotelno restorannomu biznesi [Features of using outsourcing in hotel and restaurant business]. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 2(2), 272–283. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188211 [in Ukrainian].
Volianska-Savchuk, L. V., & Matsyshyna, M. V. (2019). Vykorystannia innovatsiinykh personal-tekhnolohii v upravlinni personalom na pidpryiemstvakh [Use of innovative personnel-technologies in personnel management ат enterprises]. Economiсs and Organization of Management, 1(33), 33–42. https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.1.4 [in Ukrainian].
Zhavela, K. A., & Zhavela, A. K. (2019). Suchasni kontseptsii ta innovatsiini tekhnolohii v systemi upravlinnia personalom [Modern concepts and innovative technologies in the personnel management system]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 22, 73–78. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.22.73 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Галина Кушнірук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.