Оцінювання стану розвитку готельного бізнесу в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.1.2022.260873

Ключові слова:

готельний бізнес, готельні підприємства, номерний фонд, колективні засоби розміщування, аналогічні засоби розміщування

Анотація

Анотація. У статті проаналізовано діяльність колективних засобів розміщування (КЗР) за регіонами України, а саме готельні підприємства (номерний фонд). На готельному ринку спостерігається посилення конкуренції між готелями, зокрема, з боку світових готельних концернів. Тому готельні підприємства намагаються підвищити свою продуктивність і конкурентоспроможність шляхом впровадження ефективних методів організації та управління.

Мета і методи дослідження. Метою статті є аналіз діяльності колективних засобів розміщування, означення проблем ефективного функціонування готельного бізнесу в Україні. При проведенні дослідження використовувались загальнонаукові методи: інформаційні матеріали статистичних і довідкових видань, аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння.

Результати дослідження. Базуючись на офіційних даних Державної служби статистики, кількість аналогічних засобів розміщування за період із 2018 по 2020 рік зменшилась із 4719 до 1337 одиниць. Відповідно і кількість місць у колективних засобах розміщування у 2018–2020 роках також зменшилась із 300 010 до 155 029 одиниць. Наведені офіційні дані характеризують загальне зменшення кількості номерів у готелях та аналогічних засобах розміщування. Суттєве зменшення кількості готелів та аналогічних засобів розміщування спостерігаємо у 2020 році в порівнянні з 2018 роком. Сегмент п’ятизіркових готелів постраждав більше, ніж готелі категорії чотири та три зірки, що пояснюється різким падінням потоку іноземних туристів в Україну. За 2018–2019 рр. розвиток колективних засобів розміщування, що належать фізичним особам-суб’єктам підприємницької діяльності, має позитивну тенденцію. Значну кількість номерного фонду у 2020 році спостерігаємо в готелях Києва, у Львівській, Одеській, Київській, Івано-Франківській областях.

Висновки та обговорення. Отже, у ході дослідження встановлено, що зменшення попиту на послуги готельних підприємств у кризових умовах є головною проблемою розвитку готельного бізнесу. Необхідно розвивати інфраструктуру, запроваджувати інноваційно-проєктне забезпечення розвитку готельних підприємств, залучати інвестиції у розвиток секторів економіки. Подвійні стандарти, значний період окупності готельних підприємств у порівнянні з іншими секторами нерухомості гальмують розвиток готельного потенціалу країни.

Біографія автора

Оксана Громик, Луцький національний технічний університет

Кандидатка географічних наук

Посилання

Boiko, M. H. (2016). Efekt multyplikatsii u turyzmi: obmezhennia ta mozhlyvosti [The effect of animation in tourism: limitations and opportunities]. Foreign trade: Economics, Finance and Law, 4, 23–32 [in Ukrainian].

Bovsh, L. A., & Hopkalo, L. M. (2020). Kontseptualizatsiia facility menedzhmentu u hotelnomu biznesi [Conceptualization of facility management in the hotel business]. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 3(1), 120–129 [in Ukrainian].

Galasyuk, S. S., & Naimark, K. A. (2019). Development trends of the hotel industry establishments. In A. Pawlik, & K. Shaposhnykov (Eds.), Strategic Management: Global Trends and National Peculiarities [Collective monograph] (pp. 489−502). Publishing House "Baltija Publishing" [in English].

Ilin, L. V., Hromyk, O. M., Ilina, O. V., & Zinchuk, M. I. (2020). Radioekolohichnyi analiz zony zabrudnennia Volynskoi oblasti Ukrainy [Radioecological analysis of the contaminated zone of the Volyn region of Ukraine]. Nuclear and Radiation Safety, 1(85), 72–79. https://doi.org/10.32918/nrs.2020.1(85).08 [in Ukrainian].

Lytovchenko, I. L., & Semenov, V. F. (2015). Faktory konkurentospromozhnosti kurortno-rekreatsiinykh pidpryiemstv na rynku posluh [Factors of competitiveness of resort and recreational enterprises in the services market]. Naukovyi visnyk [Bukovynskoho derzhavnoho finansovo-ekonomichnoho universytetu]. Ekonomichni nauky, 1(28), 77–89 [in Ukrainian].

Mynko, L. M. (2015). Sutnist i skladovi poniattia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [The essence and components of the concept of enterprise competitiveness]. Scientific Works of National University of Food Technologies, 21(1), 86–92 [in Ukrainian].

Nechaiuk, L. I., & Nechaiuk N. O. (2009). Hotelno-restorannyi biznes: menedzhment [Hotel and Restaurant Business: Management] (3rd ed.). Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Nezdoiminov, S. G. (2016). Gostinichnyi biznes Ukrainy v usloviyakh rynochnykh reform [Hotel business in Ukraine in the context of market reforms]. Ars Administrandi, 3, 97–106 [in Russian].

Opanashchuk, Yu. Ya. (2017). Teoretyko-metodolohichni osnovy doslidzhennia korporatyvnoi kultury yak upravlinskoho resursu v industrii hostynnosti [Theoretical and Methodological Foundations of Research of Corporate Culture as an Administrative Resource In Hospitalety Industry]. Black Sea Economic Studies, 22, 104–108 [in Ukrainian].

Polinkevych, O. ( 2021).The role of millennials in the formation of the hotel and restaurant business brand. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 4(1), 28–31. https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.1.2021.234827 [in English].

Semenov, V. F., & Niecheva, N. V. (2015). Efektyvnist motyvatsii pratsi trudovykh resursiv pidpryiemstv sanatorno-kurortnoho kompleksu [The effectiveness of labor motivation of the enterprises of the sanatorium complex]. Problemy i Perspektyvy Rozvytku Pidpryiemnytstva, 2(9), 127–133 [in Ukrainian].

State Fiscal Service of Ukraine. (2021, April 23). 7 % chy 20 %: vyznachaiemosia iz stavkoiu PDV na hotelni posluhy [7% or 20%: Determined by the VAT Rate on Hotel Services]. Visnyk: ofitsiino pro podatky. http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100024225-7-chi-20-viznachayemosya-iz-stavkoyu-pdv-na-gotelni-poslugi [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. (2019). Kolektyvni zasoby rozmishchuvannia v Ukrainy u 2018 rotsi [Collective Means of Accommodation in Ukraine in 2018]: Statistical information. https://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2019/tyr/kol_zas_ukr/arch_kol_zas_ukr.htm [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. (2020). Kolektyvni zasoby rozmishchuvannia v Ukrainy (iurydychni osoby, vidokremleni pidrozdily yurydychnykh osib) u 2019 rotsi [Collective Means of Accommodation on Ukraine (Legal Entities, Separate Divisions of Legal Entities) In 2019]: Statistical information https://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2019/tyr/kol_zas_ukr/arch_kol_zas_ukr.htm [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. Main Statistical Office in Lviv Region. (n.d.). Ekonomichna statystyka. Ekonomichna diialnist. Turyzm [Economic Statistics. Economic Activity. Tourism]: Methodological explanations. http://www.lv.ukrstat.gov.ua/ukr/si/metod_15.php?%20ind_page=%20si&vid=1&ozn_news=6&code=24&show2=1 [in Ukrainian].

State Tourist Administration of Ukraine. (2004, March 16). Pro zatverdzhennia Pravyl korystuvannia hoteliamy y analohichnymy zasobamy rozmishchuvannia ta nadannia hotelnykh posluh [About the Statement of Rules of Use of Hotels and Similar Means of Accommodation and Rendering of Hotel Services] (№ 19). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0413-04 [in Ukrainian].

Verkhovna Rada of Ukraine. (1995, September 15). Pro turyzm [About Tourism] (№ 324/95-VR). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text [in Ukrainian].

Zhukova, M. A. (2017). Analiz razvitiya malobyudzhetnykh sredstv razmeshcheniya v mire [Analysis of the development of low-budget accommodation facilities in the world]. Vestnik Universiteta (Gosudarstvennyi universitet upravleniya), 11, 65–71 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Громик, О. (2022). Оцінювання стану розвитку готельного бізнесу в Україні. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 5(1), 52–62. https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.1.2022.260873

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ