Реновація діючих та проєктування нових форматів бізнес-моделей у ресторанному бізнесі: процесно-інноваційний підхід

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.2.2021.249069

Ключові слова:

заклад ресторанного господарства, ресторанний бізнес, інноваційні технології господарювання, бізнес-моделі підприємств ресторанної сфери, нові формати бізнес-моделей підприємств ресторанної індустрії

Анотація

Актуальність. Актуальність дослідження полягає в тому, що специфіка ресторанного бізнесу передбачає не тільки впровадження інноваційних технологій господарювання, а і оновлення діючих і розроблення нових форматів бізнес-моделей підприємств у галузі ресторанного бізнесу.

Мета дослідження – проаналізувати сучасну ситуацію інноваційного оновлення діючих і розроблення нових форматів бізнес-моделей підприємств сфери ресторанного бізнесу за кордоном і в Україні.

Методи дослідження поєднують систематизацію інформації щодо процесів інноваційного оновлення підприємств галузі ресторанного бізнесу. Теоретичною та методологічною основою дослідження є теоретичне розроблення та наукові концепції вітчизняних і зарубіжних вчених в області досліджень діяльності підприємств, маркетингу, закони України.

Результати. Наукова новизна статті полягає у виявленні необхідності інноваційного оновлення діючих і розроблення нових форматів бізнес-моделей підприємств сфери ресторанного бізнесу, використання інноваційних технологій для підвищення ефективності їх роботи, визначенні принципів запровадження сучасних технологій у залежності від виду закладу і типу інновацій.

Висновки та обговорення. У статті наголошено, що сьогодні сфера ресторанного бізнесу у процесі формування через проблеми сучасного політичного та економічного стану країни. Зазначено, що з метою стимулювання підприємницької діяльності у сфері ресторанного бізнесу одним із найпотужніших інструментів у конкурентній боротьбі є подальше впровадження інноваційних технологій господарювання. Проаналізовано ефективність впровадження інноваційних заходів на наведених підприємствах. Виявлено, що галузь є недостатньо розвиненою, що свідчить про наявність значного незадіяного потенціалу до розвитку та можливості щодо освоєння нових сегментів ринку. Для ефективного впровадження інновацій необхідно оновлювати діючі та розробляти нові формати бізнес-моделей підприємств у галузі ресторанного бізнесу. Запропоновано етапи оновлення діючих і розроблення нових форматів бізнес-моделей підприємств у галузі ресторанного бізнесу шляхом застосування стратегії інноваційного розвитку.

Біографія автора

Олена Плюта, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології

Посилання

Androsova, T. V., Vlasova, N. O., Mykhailova, N. V., & Kruhlova, O. A. (2010). Otsinka konkurentospromozhnosti pidpryiemstv restorannoho hospodarstva [Assessment of the Competitiveness of Restaurant Enterprises] [Monograph]. Kharkiv State University of Food Technology and Trade [in Ukrainian].

Arkhipov, V. V., & Rusavska, V. A. (2009). Orhanizatsiia obsluhovuvannia v zakladakh restorannoho hospodarstva [Organization of Service in Restaurants]. Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Borysova, O. V. (2012). Tendentsii rozvytku hotelno-restorannoho biznesu v Ukraini [Trends in the development of hotel and restaurant business in Ukraine]. Ekonomichna Stratehiia I Perspektyvy Rozvytku Sfery Torhivli ta Posluh, 1(2), 331–338 [in Ukrainian].

Karpenko, O. (2015, March 19). Restoran budushchego: ukrainetc Dmitrii Kostik sozdaet globalnuiu set zavedenii s interaktivnymi stolami [Restaurant of the Future: Ukrainian Dmitry Kostik Creates a Global Network of Establishments with Interactive Tables]. AIN. https://ain.ua/2015/03/19/restoran-budushhego-ukrainec-dmitrij-kostik-sozdaet-globalnuyu-setzavedenij-s-interaktivnymi-stolami [in Russian].

Karsekin, V., & Tkachenko, T. (2011). Problemy rozvytku restorannoho hospodarstva v Ukraini [Problems of restaurant industry development in Ukraine]. Economy of Ukraine, 41–46 [in Ukrainian].

Kookueva, V. V., Koneva, D. A., & Iakovleva, V. N. (2015). Innovatsionnaya deyatel’nost’ predpriyatiya [Innovative activity of the enterprise]. Molodoi Uchenyi, 21(101), 402–404 [in Russian].

Mill, R. (2012). Upravlenie restoranom [Restaurant Management] (3rd ed.). YUNITI-DANA [in Russian].

Nazarov, O. (2015). 333 khitrosti restorannogo biznesa [333 Tricks of the Restaurant Business]. Restorannye vedomosti [in Russian].

Nazarov, O. (2016). Luchshie restorannye "fishki" mira [The Best Restaurant "Chips" in the World]. Restorannye vedomosti [in Russian].

Piatnytska, N. O. (Ed.). (2011). Orhanizatsiia obsluhovuvannia v zakladakh restorannoho hospodarstva [Organization of Service in Restaurants] (2nd ed.). Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Poplavskyi, M. M. (2011). Hotelno-restorannyi servis [Hotel and Restaurant Service]. Makros [in Ukrainian].

Saak, A. E., & Iakimenko, M. V. (2007). Menedzhment v industrii gostepriimstva (gostinitsy I restorany)[Management in the Hospitality Industry (Hotels and Restaurants)]. Piter [in Russian].

Stepova, S. V., & Kohut, A. L. (2014). Dotsilnist zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii v restorannomu biznesi [Assistance in Storing Information Technologies in the Restaurant Business]. http://www.rusnauka.com/3_ANR_2014/Informatica/3_153623.doc.htm [in Ukrainian].

Terenzio, O. (2016, January 11). 12 tips for creating restaurant marketing emails that work. Open Table. http://openforbusiness.opentable.com/tips/12-tips-for-creating-restaurantmarketing-emails-that-work/ [in English].

Ukrainska akademiia zovnishnoi torhivli. (2004). Zaklady restorannoho hospodarstva. Klasyfikatsiia [Establishments of the Catering Trade. Classification] (DSTU 4281:2004). Derzhspozhivstandart Ukrainy [in Ukrainian].

Van Praet, D. (2017, September 24). How Brands Addict Us. Psychology Today. https://www.psychologytoday.com/blog/unconscious-branding/201709/how-brands-addict-us [in English].

Verkhovna Rada of Ukraine. (2002, July 4). Pro innovatsiinu diialnist [On Innovation Activity] (№ 40-IV). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text [in Ukrainian].

Verkhovna Rada of Ukraine. (2011, September 8). Pro priorytetni napriamy innovatsiinoi diialnosti v Ukraini [On the Priority Directions of Innovation Activity in Ukraine] (№ 3715-VI). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3715-17#Text [in Ukrainian].

Walter, E. (2014, November 24). Top 25 Restaurants On Social Media. Forbes. https://www.forbes.com/sites/ekaterinawalter/2014/11/24/top-25-restaurants-on-socialmedia/#5de6d57111c1 [in English].

Zavadynska, O. Yu. (2018). Analiz vprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii hospodariuvannia v haluzi restorannoho biznesu [Innovative technology management in the restaurant business]. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 2, 93–102 [in Ukrainian].

Zavadynska, O. Yu., & Danko, N. M. (2018, October 25–26). Innovatsiine onovlennia diiuchykh biznes-modelei i rozrobka novykh formativ pidpryiemstv hotelno-restorannoho i turystychnoho biznesu [Innovative updating of existing business models and development of new formats for hotel, restaurant and tourism businesses]. In Nematerialna kulturna spadshchyna yak suchasnyi turystychnyi resurs: dosvid, praktyky, innovatsii [Intangible Cultural Heritage as a Modern Tourist Resource: Experience, Practices, Innovations], Abstracts of the II International Scientific and Practical Conference (pp. 132–137), Kyiv, Ukraine. Publishing [in Ukrainian].

Zavadynska, O. Yu., & Lytvynenko, T. Ye. (2003). Orhanizatsiia restorannoho hospodarstva za kordonom [Organization of Restaurant Business Abroad]. Kyiv National University of Trade and Economics [in Ukrainian].

Zhurinov, V. G. (2017). Innovatcionnoe razvitie kompanii: vooruzhaemsia noveishimi tekhnologiiami [Innovative development of the company: we arm ourselves with the latest technologies]. Kommercheskii Direktor, 11, 13 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати

Плюта, О. (2021). Реновація діючих та проєктування нових форматів бізнес-моделей у ресторанному бізнесі: процесно-інноваційний підхід. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 4(2), 223–234. https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.2.2021.249069

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ