Інноваційні технології в управлінні бізнес-процесами підприємств сфери готельно-ресторанних та туристичних послуг

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.2.2020.219696

Ключові слова:

інноваційні технології, підприємство, сфера послуг, бізнес-процес, управління, регіони

Анотація

Актуальність. На сучасному етапі розвитку економіки важливого значення у підвищенні конкурентоспроможності підприємств регіонів набуває пошук сучасних методів та інструментів управління бізнес-процесами, який базується на принципах їх пристосованості до мінливих умов, постійно удосконалюючись через застосування інноваційних технологій в управлінні ними. Надзвичайно швидко на зміни та нові виклики реагують підприємства сфери послуг, яким притаманні значний рівень динамічності, урізноманітнення пропонованих на ринку послуг, гостра конкуренція. Тому інновації трансформуються у вирішальний фактор визначення нових технологій управління бізнес-процесами підприємств сфери послуг регіонів (зокрема, готельно-ресторанний та туристичний бізнес).

Мета і методи. Метою дослідження є теоретико-методологічне обґрунтування перспектив використання сучасних новітніх технологій управління бізнес-процесами підприємств готельно-ресторанного та туристичного бізнесу, спрямованих на забезпечення конкурентних переваг на ринку. Використані наукові методи: логічного узагальнення та синтезу, математичні та статистичні, систематизації та групування.

Результати. Представлення послідовності комплексного управління бізнес-процесами підприємств готельно-ресторанного та туристичного бізнесу регіонів. Обґрунтування складових системи управління бізнес-процесами підприємств готельно-ресторанного та туристичного бізнесу регіонів та інноваційні інструменти їх забезпечення.

Висновки та обговорення. Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні закономірностей процесів використання сучасних технологій комплексного управління бізнес-процесами підприємств готельно-ресторанного та туристичного бізнесу регіонів із метою забезпечення їх ефективного функціонування. Практичне значення – можливість застосування комплексної моделі управління бізнес-процесами на підприємствах готельно-ресторанного та туристичного бізнесу регіонів із використанням інноваційних технологій.

Біографія автора

Oleksandr Yakushev, Черкаський державний технологічний університет

Кандидат економічних наук

Посилання

Arefiev, S. O., & Potseluiko, A. A. (2017). Biznes-protsesy pidpryiemstva: sutnist ta klasyfikatsiia [Business processes of the enterprise: essence and classification]. Market Relations Development in Ukraine, 12, 89–93 [in Ukrainian].

Baranovska S. V., Ruzhytskyi A. A., & Mykhailovych Yu. V. (2019). Rol sfery posluh v ekonomitsi Ukrainy [The role of services in the economy of Ukraine]. In Aktualni zadachi suchasnykh tekhnolohii [Actual problems of modern technologies], Proceedings of the 8th International Scientific and Technical Conference of young Scientists and Students (p. 105–106). Ternopil Ivan Puluj National Technical University [in Ukrainian].

Blinov, A. O., Rudakova, O. S., Zakharov, V. Ya., & Zakharov, I. V. (2015). Reinzhiring biznes-protsessov [Reengineering of Business Processes]. YuNITI-DANA [in Russian].

Dykan, V. L., & Yelahin, Yu. V. (2016). Innovatsiini tendentsii rozvytku biznes-protsesiv prymiskykh pasazhyrskykh perevezen [Innovative trends in the development of business processes of suburban passenger traffic]. The Bulletin of Transport and Indastry Economics, 53, 9–14 [in Ukrainian].

Evergreen. (2019). Analiz uspishnykh prykladiv chatbotiv v sferakh HR, podorozhi ta nerukhomist [Analysis of successful examples of chatbots in the areas of HR, travel and real estate]. https://evergreens.com.ua/ua/articles/bots-for-business-cases-2.html [in Ukrainian].

Kramar, M. S., & Shcherbak, V. H. (2019). Optymizatsiia upravlinnia biznes-protsesamy pidpryiemstv v Ukraini [Optimization of business process management of enterprises in Ukraine]. In Aktualni problemy innovatsiinoho rozvytku klasternoho pidpryiemnytstva v Ukraini [Actual problems of innovative development of cluster entrepreneurship in Ukraine], Proceedings of the III All-Ukrainian Scientific-Practical Conference (pp. 86–92). Kyiv National University of Technologies and Design [in Ukrainian].

Kromkach, N. O. (n.d.). Prohrama rozvytku turystychnoi haluzi Ivano-Frankivskoi miskoi terytorialnoi hromady na 2021–2025 roky [The program of tourist branch development of Ivano-Frankivsk city territorial community for 2021–2025]. Retrieved Oktober 14, 2020, from: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:E89HZSp9HisJ:www.namvk.if.ua/ref_prdoc/2481+&cd=1&hl=uk&ct=clnk&gl=ua [in Ukrainian].

Lemaska-Majdzik, A., & Okrеglicka, М. (2015). Identification of Business Processes in an Enterprise Management. In Economic Prospects in the Context of Growing Global and Regional Interdependencies, Proceedings of the 22th International Economic Conference (p. 394–403). IECS [in English].

Lytiuha, Yu. V. (2018). Innovatsiini metody udoskonalennia biznes-protsesiv [Innovative methods of business process improvement]. In Еconomy of enterprise: theory and experience, Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference (pp. 103–105). Kyiv, Krakow, Praha, Nairobi. National Economic University named after Vadym Hetman [in Ukrainian].

Plotnichenko, S. R., Klimova, A. S., Viktorova, V. S., & Martynova, N. O. (n.d.). Upravlinnia protsesom orhanizatsii sfery posluh v Ukraini [Management of organization process of service sector in Ukraine]. Retrieved Oktober 10, 2020, from http://www.rusnauka.com/pdf/280575.pdf [in Ukrainian].

Radchenko, Ya. Iu., Huzenko, H. M., & Kryvosheieva, N. M. (2019). Innovatsiinyi imidzh pidpryiemstv sfery turystychnykh posluh [Innovative image of enterprises in the field of tourist services]. In Suchasni trendy rozvytku servisnoi ekonomiky: yevropeiskyi dosvid ta stratehichni perspektyvy v Ukraini [Modern trends in the development of the service economy: European experience and strategic prospects in Ukraine], Proceedings of the 2nd Ukrainian Scientific-Practical Conference (p. 113–115). Kyiv College of Trade and Economics of Kyiv National University of Trade and Economics [in Ukrainian].

Ryzhyk, I. O., Hliebova, A. O., & Syniahivska, V. S. (2020). Osoblyvosti formuvannia modeli upravlinnia biznes-protsesamy pidpryiemstva sfery posluh [Features of formation of business processes management model of the enterprise of services]. Eastern Europe: Economy, Business and Management, 1(24), 152–160 [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. (2020a). Ochikuvannia pidpryiemstv sfery posluh u II kvartali 2020 roku shchodo perspektyv rozvytku yikh dilovoi aktyvnosti [Expectations of service enterprises in the second quarter of 2020 regarding the prospects for the development of their business activity]. http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2020/fin/rp/posl/posl_ II_2020.pdf [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. (2020b). Statystychna informatsiia [Statistical information]. http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].

Strutynska, I. V. (2018). Informatsiini tekhnolohii orhanizatsii biznesu – imperatyv innovatsiinoho rozvytku biznes-struktur [Information technologies of business organization an imperative of innovative development of business structures]. Galician economic journal, 55(2), 40–49 [in Ukrainian].

Trading economics. (n.d.). GDP from Services. Retrieved Oktober 11, 2020, from: https://tradingeconomics.com/country-list/gdp-from-services [in Ukrainian].

Vinnytsia City Council. (2020). Stratehiia rozvytku turyzmu mista Vinnytsi do 2030 roku [Vinnytsia Tourism Development Strategy until 2030]. https://www.vmr.gov.ua/Docs/ExecutiveCommi tteeDecisions/2020/%E2%84%961809%2010-09-2020.pdf [in Ukrainian].

Yurchuk, N. P. (2018). Informatsiini systemy i tekhnolohii yak innovatsiia u systemi upravlinnia biznes-protsesamy [Information systems and technologies as an innovation in the business process management system]. Efektyvna ekonomika, 5. http://socrates.vsau.org/repository/getfile.php/16596.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21

Як цитувати

Yakushev, O. (2020). Інноваційні технології в управлінні бізнес-процесами підприємств сфери готельно-ресторанних та туристичних послуг. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 3(2), 195–208. https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.2.2020.219696

Номер

Розділ

ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІ ПОСЛУГИ ТА ІННОВАЦІЇ