Наукове обгрунтування комплаєнса готельного бізнесу в умовах пандемії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.2.2020.219691

Ключові слова:

комплаєнс-контроль, готельне обслуговування, COVID-19, метод гепу

Анотація

Актуальність. Умови пандемічного локдауну спонукали економічні суб’єкти перебудовувати діяльність відповідно до нових комунікативних та операційних правил. Сфера послуг, основною метою якої є організація дозвілля, найбільше постраждала від карантину, адже опинилась під забороною. Тому частина закладів згорнула діяльність, не витримавши кризових тенденцій на споживчому ринку, фінансового тиску з боку орендодавців, а частина переформатувала бізнес на нові умови взаємодії з клієнтами – дистанційні сервіси і доставки.

Пом’якшення карантину сприяло пожвавленню діяльності, проте вона легітимна в межах протоколів та нормативних актів місцевих та державних органів влади щодо профілактики поширення вірусного зараження. Тому менеджмент економічних суб’єктів впроваджує комплаєнс-контроль, метою якого є здійснення господарської діяльності у відповідності із законодавчими, нормативними актами та протоколами, відхилення або ігнорування яких створює ризики репутаційних та фінансових втрат. Комплаєнс-контроль виявляє економічні та репутаційні ризики, здійснює профілактику та управління ними, формуючи комплекс реальних заходів із захисту бізнесу та його власників. Отже, впровадження системи комплаєнс-контролю є важливою складовою стратегії розвитку економічних суб’єктів, у тому числі готельного бізнесу, та актуальним об’єктом дослідження. Мета і методи.

Мета дослідження полягає у теоретичному аналізі комплаєнса готельного обслуговування та формуванні моделі, що визначає напрями удосконалення готельного обслуговування в умовах пандемічних ризиків. Компаративний характер комплаєнса як категорії доведення відповідності певним обмеженням сприяв застосуванню у процесі дослідження набору загальнонаукових методів, таких як абстрагування, аналіз та синтез, моделювання, елімінування факторів, які впливають на об’єкт дослідження, метод гепу для скорингу комплаєнса, що забезпечило системний характер дослідження та дозволило обґрунтувати запропоновані імперативи рамкових умов комплаєнса в готельному бізнесі.

Результати. Здійснено емпіричну оцінку фінансових втрат готелів від пандемії, спричиненої COVID-19 в Україні. Сформовано напрями комплаєнса готельного обслуговування. Скомпільовано імперативи рамкових умов обслуговування у готелях в умовах пандемії COVID-19. Здійснено скоринг комплаєнса готельного обслуговування методом гепу.

Висновки та обговорення. Науково обґрунтовано, що концептуалізація комплаєнс-контролю готельного обслуговування є а ктуальним науковим завданням, оскільки дозволяє вивчити вимоги до нього і дотримуватися, що є необхідним у карантинних умовах. Подальші дослідження потребують поглиблення з огляду оцінки фінансових гепів впровадження імперативів рамкових умов у бізнес-процеси готелю, а також оцінювання нових форм готельного обслуговування, що сформувались у світовій практиці готельного бізнесу під час пандемії.

Біографії авторів

Liudmіla Bovsh, Київський національний торговельно-економічний університет

Кандидат економічних наук

Larysa Hopkalo, Національний університет біоресурсів і природокористування України

Кандидат економічних наук

Igor Komarnitskyi, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології

Посилання

Baumharten, L. V. (2017). Marketynh hotelnoho pidpryiemstva [Hotel business marketing]. https://stud.com.ua/75768/turizm/marketing_gotelnogo_ pidpriyemstva [in Ukrainian].

Booking.com. (n.d.). Ukraina. Kyiv. Diisni vidhuky pro hoteli vid spravzhnikh hostei [Ukraine. Kyiv. Real hotel reviews from real guests]. Retrieved November 9, 2020, from https://www.booking.com/reviews/ua/city/kiev.uk.html [in English].

Buchko, I. Ye. (2014). Suchasni metody upravlinnia protsentnym ryzykom [Modern methods of interest rate risk management]. Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii. Seriia ekonomichna, 45, 107–110 [in Ukrainian].

Chan, E. (2004). An analysis of the gap in the perceptions of hotel marketing managers and business travelers regarding information technology facilities in hotel guestrooms in hong kong. Tourism review international, 8(1), 17–31. https://doi.org/10.3727/154427204774809538 [in English].

Hryshyna, O. (2020, March 27). Hoteli na karantyni: pratsiuiemo do ostannoho kliienta ta vprovadzhuiemo innovatsii [Hotels in quarantine: we work to the last customer and implement innovations]. Property Times. https://propertytimes.com.ua/gostinichnaya_nedvizhimost/goteli_na_karantini_pratsyuemo_do_ostannogo_klienta_ta_vprovadzhuemo_innovatsiyi [in Ukrainian].

Illiashenko, O., Kharchenko, V., & Ah-Lian Kor. (2018). Hep-analiz kiberbezpeky za dopomohoiu keisiv zapevnennia: tekhnika ta pryklad vykorystannia [Gap-analysis of assurance case-based cybersecurity assessment: technique and case study]. Advanced Information Systems, 2(1). https://doi.org/10.20988/2522-9051.2018.1.12 [in Ukrainian].

Meng, E. C., Shoichet, B. K., & Kuntz I. D. (2004). Automated docking with grid-based energy evaluation. Journal of Computational Chemistry, 13(4), 505–524. https://doi.org/10.1002/jcc.540130412 [in English].

Ministry of Health. (2020a). Pro vnesennia zmin do Tymchasovykh rekomendatsii shchodo orhanizatsii protyepidemichnykh zakhodiv u zakladakh hromadskoho kharchuvannia na period karantynu u zv’iazku z poshyrenniam koronavirusnoi khvoroby (COVID–19) [On Amendments to the Interim Recommendations on the Organization of Anti-Epidemic Measures in Public Catering Facilities for the Quarantine Period in Connection with the Spread of Coronavirus Disease (COVID-19)]. Decree from Juni 2 2020, № 32 https://moz.gov.ua/koronavirus-2019-ncov.32 [in Ukrainian].

Ministry of Health. (2020b). Pro zatverdzhennia Tymchasovykh rekomendatsii shchodo orhanizatsii protyepidemichnykh zakhodiv v zakladakh, shcho nadaiut posluhy z rozmishchennia na period karantynu u zv’iazku z poshyrenniam koronavirusnoi khvoroby (COVID–19) [On approval of the Interim Recommendations on the organization of anti-epidemic measures in institutions providing accommodation services for the period of quarantine in connection with the spread of coronavirus disease (COVID-19)]. Decree from Juni 6 2020, № 36. https://moz.gov.ua/ koronavirus-2019-ncov.36 [in Ukrainian].

Okuniev, O., Boiko, O., & Lukin, S. (2018) Antykoruptsiinyi komplaiens [Anti-corruption compliance] [A guide for the training program for those responsible for implementing the anti-corruption program]. Tsentr mizhnarodnoho pryvatnoho pidpryiemnytstva [in Ukrainian].

Opeid, Y., & Shvaik, O. (2008). Hlosarii terminiv z khimii [Glossary of terms in chemistry]. Veber [in Ukrainian].

Pererva, P. G. (2017). Komplaens-programma promyshlennogo predpriiatiia: sushchnost i zadachi [Compliance program of an industrial enterprise: essence and tasks]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu "KhPI". Seriia: Ekonomichni nauky, 24, 53–158 [in Russian].

Posluhy turystychni. Klasyfikatsiia hoteliv [Еourist services. Сlassification hotels]. (2003). DSTU 4269:2003, 2004, Juli 1. Derzhavne pidpryiemstvo "Naukovo-doslidnyi instytut metrolohii vymiriuvalnykh i upravliaiuchykh system". https://dbn.co.ua/load/normativy/dstu/5-1-0-940 [in Ukrainian].

Pozdniakova, O. (2019). Ukrainski osvitno-reabilitatsiini zaklady: naukovo-doslidnyi aspect [Ukrainian educational and rehabilitation institutions: research aspect]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19. Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia, 38, 133–142. https://sj.npu.edu.ua/index.php/kpsp/article/view/773 [in Ukrainian].

Robina-Ramírez, R., Isabel Sánchez-Hernández, M., & Díaz-Caro, C. (2020). Hotel manager perceptions about corporate compliance in the tourism industry: an empirical regional case study in Spain. Journal of Management and Governance. https://doi.org/10.1007/s10997-020-09514-0 [in English].

Rolska, R. V., Sharan, L. A, Bondar, N. P., & Gubenya, V. A. (2019). Vprovadzhennia spetsializovanykh reabilitatsiinykh posluh u hoteli simeinoho typu [Introduction of specialized rehabilitation services in the family type hotel]. Geography and Tourism, 52, 17–23. https://doi.org/10.17721/2308-135X.2019.52.17-23 [in Ukrainian].

Saukh, I. (2017). Zastosuvannia instrumentariiu gap-analizu u formuvanni stratehii rozvytku finansovoho potentsialu turystychnoho pidpryiemstva [Application of gap analysis tools in the formation of a strategy for the development of the financial potential of a tourism enterprise]. https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/04/171.pdf [in Ukrainian].

Sydoruk, S. V., Polishchuk, L. M., & Tishchuk, I. V. (2019). SMART-spetsializatsiia hotelnykh posluh [SMART-specialization of hotel services]. Geography and Tourism, 47, 3–14. https://doi.org/10.17721/2308-135x.2019.47.3-14 [in Ukrainian].

Tripadvisor. (n.d.). Kyiv_(Kiev) Travel Forum. Retrieved November 9, 2020, from https://www.tripadvisor.com/ShowForum-g294474-i3663-Kyiv_Kiev.html [in English].

Verkhovna Rada of Ukraine. (2012). Pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo diialnosti Ministerstva osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy, Ministerstva okhorony zdorov’ia Ukrainy, Ministerstva enerhetyky ta vuhilnoi promyslovosti Ukrainy, inshykh tsentralnykh orhaniv vykonavchoi vlady, diialnist yakykh spriamovuietsia ta koordynuietsia cherez vidpovidnykh ministriv, Derzhavnoho komitetu telebachennia i radiomovlennia Ukrainy [On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine Concerning the Activities of the Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine, the Ministry of Health of Ukraine, the Ministry of Energy and Coal Industry of Ukraine, Other Central Executive Bodies Directed and Coordinated by Relevant Ministers Committee of Television and Radio Broadcasting of Ukraine]. Law of Ukraine from Oktober 16 2012, № 5460-VI. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5460-17#Text [in Ukrainian].

Vovk, O., Kovalchuk, A., & Pasichuk, A. (2020, Juni 8). Formuvannia komplaiens-pidkhodu do upravlinnia pidpryiemstvom [Formation of a compliance approach to enterprise management]. In Zbirnyk naukovykh prats ΛΌHOΣ [Collection of scientific works ΛΌHOΣ] (pp. 94–95). https://doi.org/10.36074/05.06.2020.v1.36 [in Ukrainian].

World Health Organization. (2020, April 30). Operational considerations for COVID-19 management in the accommodation sector. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331937/WHO-2019-nCoV-Hotels-2020.2-eng.pdf [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21

Як цитувати

Bovsh, L., Hopkalo, L., & Komarnitskyi, I. (2020). Наукове обгрунтування комплаєнса готельного бізнесу в умовах пандемії. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 3(2), 166–181. https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.2.2020.219691

Номер

Розділ

ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІ ПОСЛУГИ ТА ІННОВАЦІЇ