Особливості надання послуг на круїзних кораблях

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188201

Ключові слова:

HoReCa, круїзний корабель, інновації, круїзний туристичний продукт, еногастрономічний продукт, послуги

Анотація

Актуальність. Дослідження особливостей розвитку послуг HoReCa круїзного туристичного продукту дає можливість оцінити і визначити детермінанти активного росту даного сегмента на світовому туристичному ринку. Асортимент та рівень якості послуг готельного та ресторанного обслуговування були у фокусі організаторів круїзів ще з етапу становлення круїзного туризму (40–50-ті рр. ХІХ століття). Сьогодні при проектуванні круїзних кораблів інженерно-технічні характеристики враховують профіль послуг HoReCa на рівні із рішеннями щодо організації дозвілля на борту. Наприклад, для реалізації концепції сталого розвитку на нові кораблі-мегалайнери встановлюють системи переробки відходів, таким чином прямуючи до замкненого (автономного) операційного циклу. HoReCa круїзного корабля забезпечує більше половини операцій обслуговування гостя та має найпотужнішу кількість персоналу, який підпорядковується директору круїзу. Актуальність обраної теми визначається необхідністю пошуку детермінант для утримання позицій круїзного туризму на ринку шляхом реалізації інноваційних рішень у HoReCa.

Мета і методи. Метою дослідження є оцінка використання потенціалу послуг HoReCa круїзних кораблів при формуванні круїзного туристичного продукту. Методи, що використовувалися при проведенні дослідження: системний метод, порівняльний та структурний аналіз.

Результати. За результатами дослідження визначено, що послуги HoReCa можуть виступати основою концепції круїзного продукту, зокрема, при організації еногастрономічних турів; мегалайнери збільшують номерний фонд та розширюють кількість ресторанів, барів і інших закладів харчування для задоволення смаків різних груп споживачів, не використовуючи HoReCa як основу круїзу, фокусуючись на дозвіллі круїзерів, а кораблі яхтового типу підтримують єдину концепцію HoReCa за рахунок тематичних продуктів.

Висновки та обговорення. Наукову новизну дослідження визначає обґрунтування концепції HoReCa як базової у структурі еногастрономічних продуктів на круїзних кораблях. Практичне значення дослідження розкривається через визначення напряму для розвитку тематичних пропозицій на основі HoReCa.

Біографії авторів

Iryna Antonenko, Національний університет харчових технологій

Доктор економічних наук, професор

Iryna Melnyk, Національний університет харчових технологій

Кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Antonenko, I.Ya., & Melnyk, I.L. (2016). Formuvannia innovatsiinoho produktu kruiznoho turyzmu [Formation of an innovative product of cruise tourism] [Monograph]. Kyiv: Stal [in Ukrainian].

Chaven, C. (2015). Celebrity Constellation Review and Specifications. Retrieved from https://www.cruisemapper.com/wiki/740-food-and-wine-cruises [in English].

Cruise Lines International Association. (n.d.). Retrived from: https://www.cruising.org/ [in English].

Gastronomicheskie kruizy i kulinarnye shkoly [Gastronomic cruises and cooking schools]. Retrieved from http://zabugor.com/tours/gastronomicheskie_kruizyi [in Russian].

Iakovenko, I.M, & Lazitckaia, N.F. (2014). Geograficheskie tendentcii razvitiia morskogo kruiznogo turizma [Geographical trends in the development of sea cruise tourism]. Uchenye zapiski Tavricheskogo natcionalnogo universiteta imeni V. I. Vernadskogo. Seriia: Geografiia, 27 (66), 2, 238–248.

Johnston, B. (2015). Wine tasting cruise experiences: Why wine and cruising are a perfect mix. Retrieved from https://www.traveller.com.au/wine-and-cruising-agood-mix-gj4pcy [in English].

Miquel, R. (2019). Feeding the largest cruise ships in the world. Retrieved from https://edition.cnn.com/travel/article/cruise-ships-food-supplies/index.html [in English].

Nezdoyminov, S., & Andryeyeva, N. (2016). European cruise market: prospects of development in Ukraine. In A. Berezin, M. Bezpartochnyi (Eds.), Mechanisms and models of development of entities tourist business (pp. 108–116). Riga: Landmark. Retrieved from http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/5447/1/European%20cruise%20market%20prospects%20of%20development%20in%20Ukraine.PDF [in English].

Royal Caribbean International. (n.d). Retrieved from https://www.royalcaribbean.com/cruise-ships [in English].

Wine & Spirit Education Trust. Аccademiavino. (n.d). Retrieved from https://www.wsetglobal.com/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

Antonenko, I., & Melnyk, I. (2019). Особливості надання послуг на круїзних кораблях. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 2(2), 180–193. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188201

Номер

Розділ

ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІ ПОСЛУГИ ТА ІННОВАЦІЇ