Значення сфери гостинності в управлінні сучасним мегаполісом

Автор(и)

  • Zdzislaw Siorage Університет менеджменту у Варшаві, Польща
  • Yurii Kariahin Університет туризму та іноземних мов у Варшаві, Польща
  • Mykhailo Manov Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6217-5768

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.1.2019.170429

Ключові слова:

мегаполіс, метрополія, агломерація, гостинність, туризм, готелі, ресторани

Анотація

Актуальність. Сьогодні під впливом процесів урбанізації зростає значення і роль мегаполісів, міських агломерацій у розселенні людства, в економічній, культурній, соціальній сферах тощо. Ефективне управління сучасним мегаполісом, який є метрополією по відношенню до прилеглих територій, має бути спрямованим на забезпечення мешканцям і гостям міста комфортних умов для проживання, роботи, культури і спорту, відпочинку і рекреації. Сфера гостинності, що включає заклади готельно-ресторанного і туристичного бізнесу є важливим і необхідним елементом функціонування мегаполісу.

Предметом дослідження є проблеми управління метрополіями, розвиток сфери гостинності у великих містах.

Мета дослідження полягає у визначенні напрямів вдосконалення управління метрополіями та ролі сфери гостинності у розвитку сучасних великих міст.

Методи дослідження. Дослідження проводилося шляхом опрацювання актів Європейської комісії, наукових публікацій з питань урбанізації, управління метрополіями, розвитку сфери гостинності у великих містах, даних статистики, експертних оцінок.

Результати. Основні теоретичні і практичні результати, що визначають новизну і практичну значущість дослідження полягають у визначенні сфери гостинності як одного з ключових елементів в ефективному управлінні метрополіями та особливостей розвитку готельно-ресторанного і туристичного бізнесу у великих містах.

Висновки та обговорення. Встановлено, що діяльність закладів сфери гостинності сприяє соціально-економічному розвитку метрополій. В свою чергу, концентрація попиту на готельно-ресторанні і туристичні послуги у великих містах сприяє успішній діяльності закладів гостинності.

Біографії авторів

Zdzislaw Siorage, Університет менеджменту у Варшаві

Доктор економічних наук, професор

Yurii Kariahin, Університет туризму та іноземних мов у Варшаві

Доктор хабілітований, професор

Mykhailo Manov, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат економічних наук

Посилання

Danielewicz J., Zarządzanie obszarami metropolitalnymi wobec globalnych procesów urbanizacji, Łódź 2013.

Demographia World City Areas, May 2014.

Drucker P.F., Zarządzanie XXI wieku – wyzwania, New Media, 2010.

Gaworecki W.W., Turystyka, PWE, Warszawa 1998.

Hamm B., Wprowadzenie do socjologii osadnictwa, K i W, Warszawa 1990.

Jałowiecki B., Metropolie, Wyd. WSFiZ, Białystok 1999.

Jałowiecki B., Zarządzanie rozwojem aglomeracji miejskich, Wyd. WSFiZ, Białystok 2002.

Kaczmarek T., Mikuła Ł., Ustroje terytorialno-administracyjne obszarów metropolitalnyc w Europie, Poznań 2007.

Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie: teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2000.

Lackowska M., Zarządzanie obszarami metropolitalnymi w Polsce, Warszawa 2009.

Majdan K., Koniec głupich miast. Jak działa inteligentne miasto, „Gazeta Wyborcza” z 4.08.2014.

Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, PWN, Warszawa 1999.

O”Sullivan A., Urban Economics, New York 2003.

Różne modele funkcjonowania obszarów metropolitalnych – teoria a praktyka, 2013.

Sassen S., The global City, Princeton 1996.

Sirojć Z., Socjalno-ekonomiczeskije problemy razwitja krupnych gorodow, Narodowa Akademia Nauk Ukrainy, Kijew 2010.

Sirojć Z., Społeczne problemy rozwoju metropolii/Socjalne problemy rozvoja metropol, Presov 2012.

Szmitke R., Biznes przede wszystkim, „Business Travel” z 13 marca 2008 roku.

Szymańska D., Urbanizacja na świecie, PWN, Warszawa 2007.

Taylor P.J., Walker D.R.E., Beaverstock J.V., Firms and their global service network, New York – London 2002.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Siorage, Z., Kariahin, Y., & Manov, M. (2019). Значення сфери гостинності в управлінні сучасним мегаполісом. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 2(1), 110–120. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.1.2019.170429

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ