Категорія «якість» у контексті функціонування підприємств готельно-ресторанного бізнесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157181

Ключові слова:

якість, управління якістю, система управління якістю, готельно-ресторанний бізнес, конкурентоспроможність, інновації

Анотація

Актуальність. У сучасних умовах розвитку готельно-ресторанного бізнесу визначальним є задоволення потреб і запитів споживачів у продукції та послугах високої якості. А прагнення України інтегруватися в європейські і світові економічні структури вимагає освоєння нових технологій задля їх продукування, ствердження високих орієнтирів стосовно споживача, який сьогодні визначає рівень вимог до якості продукції та послуг. Мета і методи. Мета – здійснити теоретичний аналіз, систематизацію та узагальнення наукових досліджень і розробок щодо категорії «якість» і проблеми управління якістю продукції та послуг на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. Методичну основу дослідження склали наступні методи наукового аналізу: методи логічного узагальнення, системний, функціональний та системно-структурний аналіз. Результати. Виявлено сутнісні характеристики категорії «якість», що розглядається як сукупність характеристик об’єкту, пов’язаних із його здатністю задовольнити потреби вибагливих споживачів у діапазоні встановлених і передбачуваних вимог. Зазначено, що якість виступає найважливішим складовим елементом конкурентоспроможності, а система управління якістю є невід’ємною складовою системи управління підприємством. Доведена прямо пропорційна залежність рівня ефективності системи управління якістю від рівня конкурентоспроможності. Висновки та обговорення. Результати проведеного наукового дослідження дозволяють стверджувати, що сучасна система управління якістю підприємства готельно-ресторанного бізнесу спрямована на досягнення його цілей, пов’язаних із підвищенням якості продукції та послуг.

Біографія автора

Valentyna Rusavska, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат історичних наук, професор

Посилання

Davydova, O.Iu., Pysarevskyi, I.M., & Ladyzhenska, R.S. (2012). Upravlinnia yakistiu produktsii ta posluh u hotelno-restorannomu hospodarstvi [Management of the quality of products and services in the hotel and restaurant industry]. Kharkiv: KhNAMH [in Ukrainian].

Deming, V.E. (1994). Vykhod iz krizisa [Way out of crisis]. Tver: Alba [in Russian].

Evans, Dzh.R. (2007). Upravlenie kachestvom [Quality control]. (E.M. Korotkov, Trans.). Moscow: YuNITI-DANA [in Russian].

Feygenbaum, A. (1999). Nastavniki po kachestvu [Quality Mentors]. Standartyi i kachestvo, 9, 28–29 [in Russian].

Fomichev, S.K., Starostina, A.A., & Skryabina, N.I. (2002). Osnovy upravleniia kachestvom [Quality Management Basics] (2nd ed.). Kyiv: MAUP [in Russian].

Hutkevych, S.O., Korinko, M.D., Safonov, Yu.M., Solokha, D.V., Punchak, L.A., & Beliakova, O.V. (2015). Vnutrishnii ekonomichnyi mekhanizm pidpryiemstva [Internal economic mechanism of the enterprise]. Kharkiv: Disa plius [in Ukrainian].

ISO portal. (n. d). Retrieved from http://iso.staratel.com/ [in Russian].

Ivanilov, O.S. (2011). Ekonomika pidpryiemstva [Business Economics] (2nd ed.). Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Kapinos, H.I., & Babii, I.V. (2013). Operatsiinyi menedzhment [Operational management]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Krosbi, F. (1999). Nastavniki po kachestvu [Quality Mentors]. Standartyi i kachestvo, 9, 74–75 [in Russian].

Meskon, M., Albert, M., & Hedouri, F. (1997). Osnovy menedzhmenta [Fundamentals of Management]. Moscow: Delo [in Russian].

Parkhomenko, M.M. (2010). Mizhnarodnyi dosvid zabezpechennia yakosti produktsii [International experience in providing product quality]. Forum prava, 3, 344–350 [in Ukrainian].

Product quality control. Basic concepts. Terms and definitions. (2009). GOST 15467-79, July 1, 1979. Moscow: Standardinform [in Russian].

Quality management systems – Fundamentals and Vocabulary.(2008). DSTU ISO 9000:2007 (ISO 9000:2005, IDT), January 1, 2008. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy [in Ukrainian].

Quality management systems – Fundamentals and Vocabulary.(2001). DSTU IS 9000-2001 (ISO 9000-2000, IDT), October 1, 2001. Kyiv: Derzhstandart Ukrainy [in Ukrainian].

Quality management and quality assurance – Vocabulary. (1994). ISO 8402:1994, April 1, 1994. Moscow: VNIIS [in Russian].

Quality management systems – Fundamentals and Vocabulary. (2016). DSTU ISO 9000:2015 (ISO 9000: 2015, IDT), July 1, 2016. Kyiv: UkrNDNTs [in Ukrainian].

Rayzberg, B.A., Lozovskiy, L.Sh., & Starodubtseva, E.B. (2007). Sovremennyi ekonomicheskii slovar [Modern Economic Dictionary] (2nd ed.). Moscow: INFRA-M [in Russian].

Rodov, I., & Leliaert, Ph. (2002). FiMIAM: financial method of intangible assets measurement. Journal of Intellectual Capital, 3 (3), 323–336 https://doi.org/10.1108/14691930210435642 [in English].

Sanchez, P., Chaminade, C. & Olea, M. (2000). Management of intangibles: An attempt to build a theory. Journal of Intellectual Capital, 1 (4), 312–327 https://doi.org/10.1108/14691930010359225 [in English].

Strokovych, H.V. (2013). Metodolohichni ta metodychni osnovy stratehichnoho upravlinnia yakistiu funktsionuvannia pidpryiemstva [Methodological and methodological bases of strategic management of the quality of operation of the enterprise] [Monograph]. Kharkiv: Vydavnytstvovo NUA [in Ukrainian].

Subetto, A.I. (1990). Problemy nezavisimosti v metodologii otcenivaniia kachestva [Independenceproblems in the quality assessment methodology]. In A.I. Subetto (Еd.), Metodologiia i praktika otcenki kachestva produktcii [Methodology and practice of assessing product quality], Materials of the short-term seminar (pp. 84–90). Leningrad: LDNTP [in Russian].

Topolnyk, V.H. (2007). Upravlinnia yakistiu produktsii ta posluh restorannoho hospodarstva [Management of quality of products and services of the restaurant industry]. Donetsk: DonNUET [in Ukrainian].

Vasylkov, V.H. (2003). Orhanizatsiia vyrobnytstva [Organization of production]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Rusavska, V. (2018). Категорія «якість» у контексті функціонування підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, (2), 114–126. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157181

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ ТА ІННОВАЦІЇ