Інноваційний потенціал лідерства-служіння в готельному бізнесі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157179Ключові слова:
індустрія гостинності, готельно-ресторанний бізнес, лідерство-служіння, організаційна культураАнотація
Актуальність. Інноваційний менеджмент гостинності є однією з найважливіших проблем в сфері міжнародної індустрії гостинності, зокрема готельно-ресторанного бізнесу. Інноваційні стратегії, які застосовує індустрія гостинності, включають цілу низку інноваційних заходів, які охоплюють технологічні та нетехнологічні інновації. Мета і методи. Метою статті є дослідження моделі лідерства-служіння та нового типу організаційної культури та цінностей в сфері індустрії готельно-ресторанного бізнесу. У процесі дослідження автором застосовані компаративний, культурно-історичний, аксіологічний, описовий і трансдисциплінарний методи. Результати. У статті доведено, що модель лідерства-служіння є актуальною у сучасній індустрії гостинності. Використання лідерства-служіння як нової моделі ефективного стилю керівництва є обґрунтованим у контексті готельно-ресторанного бізнесу, які мають базуватися на служінні клієнтам. Не менш важливим є створення та підтримання сильної організаційної культури з системою цінностей, яка розділяється усіма співробітниками. Сильна та цілеспрямована організаційна культура стає особливо важливим чинником ефективної роботи і конкурентоспроможності закладів гостинності. Висновки та обговорення. Результати проведеного дослідження дозволяють дійти висновку, що управлінські та організаційні інновації, такі як застосування моделі лідерства-служіння та розвиток інноваційної організаційної культури, що формує спільні для всіх співробітників цінності, є новим методом у бізнес-практиці готельно-ресторанного бізнесу. Наукова новизна одержаних результатів полягає у закономірності процесів здійснення аналізу такої управлінської інновації як модель лідера-служителя та організаційної інновації як створення нової організаційної культури, а також в обґрунтуванні доцільності їхнього використання в індустрії готельно-ресторанного бізнесу. Викладені у статті положення і зроблені висновки можуть бути використані під час розробки нетехнологічних інноваційних стратегій розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу.Посилання
Autry, J. (2004). The Servant Leader. How to Build a Creative Team, Develop Great Morale, and Improve Bottom-Line Performance. Crown Business [in English].
Bartlett, Ch., & Ghoshal, S. (1987). Managing across Borders: New Organizational Responses. Sloan Management Review. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/200465438_Managing_Across_Borders_The_Transnational_Solution [in English].
Birkinshaw, J., & Mol, M. (2006). How Management Innovation Happens. MIT Sloan Management Review. July. Retrieved from https://sloanreview.mit.edu/article/how-management-innovation-happens/ [in English].
Boyett, J. (2000). The Guru Guide: The Best Ideas of the Top Management Thinkers. Wiley [in English].
Buryi, S.A.(2014). Innovatsiinyi potentsial u sferi hotelno-restorannoho biznesu ta turyzmu [Innovative potential in the sphere of hotel and restaurant business and tourism]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 5, 2, 201–205 [in Ukrainian].
Champy, J. (1995). Reengineering Management: Mandate for New Leadership. Harper Business [in English].
Danylova, T.V., & Salata, G.V. (2017). Svitoghljadni aspekty fenomenu liderstva: do postanovky problemy [Worldview aspects of the phenomenon of leadership: to the problem]. Path of Science, 3(11), 3001–3005. doi: http://www.doi.org/10.22178/pos.28-7 [in Ukrainian].
Dominsjka, O.J., & Batjkovecj, N.O. (2017). Suchasnyj stan ta innovacijni procesy rozvytku ghoteljno-restorannogho biznesu v Ukrajini [Current state and innovative processes of development of hotel and restaurant business in Ukraine]. Herald of Lviv Trade and Economic University, 52, 39–41 [in Ukrainian].
Ford, R., Sturman, M., & Heaton, Ch. (2012). Managing Quality Service in Hospitality. Delmar, CENGAGE Learning [in English].
Greenleaf, R. (2002). Servant Leadership: A Journey into the Nature of Legitimate Power and Greatness. Paulist Press, 25 [in English].
Martin-Rios, C. (2018). Hospitality Innovation. Industry Report. Ecole hôtelière de Lausanne. Retrieved from https://industry.ehl.edu/hubfs/HI-Infographic-and-Documents/EHL-Hospitality_Innovation_Industry_Report_2018.pdf [in English].
Nicolau, J.L., & Santa-Maria, M.J. (2013). The Effect of Innovation on Hotel Market Value. International Journal of Hospitality Management, 32, 71–79 doi: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2012.04.005 [in English].
Oskam, J.A., Dekker, D.M., & Wiegerink, K. (Eds). (2018). Innovation in Hospitality Education: Anticipating the Educational Needs of a Changing Profession (Innovation and Change in Professional Education). Springer [in English].
Ottenbacher, M.C. (2007). Innovation Management in the Hospitality Industry: Different Strategies for Achieving Success. Journal of Hospitality & Tourism Research, 31(4), 431–454. doi: http://www.doi.org/10.1177/1096348007302352 [in English].
Raga, J. (2018). Hospitality and Tourism Management: Trends, Challenges & Innovations. Arcler Education Inc. [in English].
Sushko, N.V. (2012). Problemy ta perspektyvy rozvytku konsaltynghu v ghoteljno-restorannomu biznesi [Problems and prospects of consulting in the hotel and restaurant business]. Bulletin of the East European University of Economics and Management, 3(13), 80–85 [in Ukrainian].
Victorino, L., Verma, R., Plaschka, G., & Dev, Ch.S. (2005). Service Innovation and Customer Choices in the Hospitality Industry. Cornell University, School of Hotel Administration site. Retrieved from https://scholarship.sha.cornell.edu/articles/528/ [in English].
Withiam, G. (Ed). (2016). Achieving Success Through Innovations: Cases and Insights from the Hospitality, Travel, and Tourism Industry. Business Expert Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Вікторія Пилипів
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.