Характеристика методів менеджменту в ресторанному бізнесі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157174Ключові слова:
менеджмент, ресторанний бізнес, соціокультурна сфера, управління, управлінські методиАнотація
Актуальність. Актуальність теми визначається необхідністю розвитку управлінської науки в ресторанному бізнесі України, оскільки все гостріше постає проблема організації взаємодії між людьми, а особливо між керівництвом та підлеглими. Однією з найважливіших в українській економіці є сфера організації та забезпечення якісного харчування. Вона виступає об’єднуючою ланкою виробництва, обміну, споживання та отримання позитивних вражень від організації гостинності та високого сервісу культурного відпочинку у закладах ресторанного бізнесу. Саме тому розвиток менеджменту ресторанного бізнесу відіграє провідну роль в організації туристичного, готельного та ресторанного сервісу, який формує та представляє образ розвиненої та успішної країни на міжнародному ринку послуг. Мета і методи. Метою статті є наукове дослідження та аналітичне порівняння методів управлінської діяльності та організаційного впливу на персонал підприємства у класичному менеджменті та у менеджменті ресторанного бізнесу. При розкритті теоретичних положень щодо пояснення методів менеджменту використано метод логічного узагальнення. При порівнянні особливостей використання методів управління у класичному менеджменті та менеджменті ресторанного бізнесу використано методи аналізу, синтезу та системно-структурного порівняння. Результати. Результати написання статті дали змогу визначити спільні та відмінні аспекти й інструменти складу і функціонування методів управління в менеджменті ресторанного бізнесу в порівнянні із класичним менеджментом. Висновки та обговорення. Варто зазначити, що процес управління передусім спрямований на людей як на виконавців різних завдань у класичному менеджменті та у менеджменті ресторанного бізнесу, однак вагомою різницею є специфіка сфери діяльності людей, їх професія та виконувані функції в процесі роботи, направленої на зміну стану речей чи інформації, саме тому варто використовувати різні інструменти впливу й організації праці та взаємодії людей у команді.Посилання
Chizhikov, V.M., & Chizhikov V.V. (2008). Teoriia i praktika sotciokulturnogo menedzhmenta [Theory and Practice of Socio-Cultural Management]. Moscow: MGUKI [in Russian].
Kostyilev, S.V. (2014). Tekhnologii art-menedzhmenta v strukture sotciokulturnogo tekhnologicheskogo kompleksa [Art management technologies in the structure of the socio-cultural technological complex]. Vestnik KrasGAU, 1. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/tehnologii-art-menedzhmenta-v-strukture-sotsiokulturnogo-tehnologicheskogo-kompleksa [in Russian].
Kovalchuk, S.Ye., & Holiuk, V.Ya. (2018). Osoblyvosti upravlinnia personalom torhovelnoho pidpryiemstva [Features of personnel management of the trading company]. Aktualni problemy ekonomiky i upravlinnia, 12. Retrieved from http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/130943 [in Ukrainian].
Kuzmin, O.Ye., Melnyk, O.H, Protsyk, I.S., Romanyshyn, S.B., & Darmits R.Z. (2015). Menedzhment: hrafichna i tablychna vizualizatsiia [Management: graphical and tabular visualization] (2nd ed.). Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].
Meskon, A., Albert, M., & Hedouri, F. (1992). Osnovy menedzhmenta [Fundamentals of Management]. Moscow: Delo [in Russian].
Tulchinskiy, G.L. (2016). Tekhnologiia menedzhmenta v sfere kultury [Technology management in the field of culture]. St. Petersburg: Lan [in Russian].
Zakharchyn, H.M., Liubomudrova, N.P., & Vynnychuk, R.O. (2015). Motyvuvannia y rozvytok personalu: kulturolohichnyi aspect [Motivation and development of personnel: cultural aspects] [Monograph]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Олексій Тонких, Оксана Олійник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.