Репутаційний капітал як основа економічного зростання підприємств сфери готельно-ресторанного бізнесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157170

Ключові слова:

ділова репутація, імідж, бренд, нематеріальні активи, стейкхолдери, репутаційний капітал, методи оцінки, сфера готельно-ресторанного бізнесу

Анотація

Актуальність. У науковому і практичному відношенні назріла необхідність комплексного дослідження теоретичних і методологічних проблем репутаційного капіталу; оцінки його впливу на стратегію зростання і формування конкурентних переваг організацій усіх сфер діяльності, зокрема, актуалізація проблеми для сфери готельно-ресторанного господарства. Мета і методи. Метою статті є обґрунтування актуалізації подальшого дослідження бізнес-категорії «ділова репутація» та надання доказовості необхідності управління цим активом як фактором збільшення матеріальної вартості підприємств у цілому та готельно-ресторанного бізнесу зокрема. Методичну основу дослідження склали наступні методи наукового аналізу: діалектичний метод, методи міждисциплінарного дослідження, системний метод, метод морфологічного аналізу, методи аналізу та синтезу, метод логічного узагальнення. Результати. У статті розкрито економічний зміст категорії «ділова репутація», узагальнено співвідношення категорії «ділова репутація» із спорідненими – «імідж», «бренд», «авторитет» організації і виокремлюється різниця між ними, проаналізовано методичні підходи до оцінки ділової репутації, обґрунтовано запровадження RM. Висновки та обговорення. Результати проведеного наукового дослідження дозволяють стверджувати, що на сьогодні для успішного функціонування бізнесу найціннішим стратегічним ресурсом та інструментом у конкурентній боротьбі виступає ділова репутація як стейкхолдерська оцінка відповідності очікувань і реальному становищу. Наукова новизна одержаних результатів визначається узагальненням кращого бізнес-досвіду формування і утримання позитивної ділової репутації; удосконаленням факторного аналізу впливу на результативність бізнесу з урахуванням змінних умов середовища. Результати наукового дослідження можуть безпосередньо використовуватись або впроваджуватись у ту чи іншу сферу психологічної, соціальної, економічної чи фінансової практики окремих галузей. Із наповненістю готельно-ресторанного бізнесу якісними однотипними послугами першочерговими стали неочевидні фактори (нематеріальні активи готелів та ресторанів): ділова репутація, в тому числі менеджерів та управляючих; бренди, система ефективних комунікацій і якісна стратегія співробітництва із цільовими аудиторіями.

Біографії авторів

Liudmila Batchenko, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор економічних наук, професор

Liliia Honchar, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Aaker, D. (2008). Sozdanie silnykh brendov [Build Strong Brands] (2nd ed.) Moscow: Izdatelskii dom Grebennikova [in Russian].

Breyli, R., & Mayers, S. (2007). Printcipy korporativnykh finansov [Corporate Finance Principles]. Moscow: ZAO "Olimp-Biznes" [in Russian].

Buksha, K.S. (2014). Upravlenie delovoi reputatciei. Rossiiskaia i zarubezhnaia RR-praktika [Reputation management. Russian and foreign PR practice]. Moscow: Vilyams [in Russian].

Dowling, G. (2002). Creating Corporate Reputations: Identity, Image, and Performance. Oxford University Press [in English].

Dulyasova, M.V., Hannanova, T.R., & Islamgalieva, E.R. (2006). Delovaia reputatciia – mnogourovnevaia sistema [Goodwill is a multi-level system]. Neftegazovoe delo. Retrieved from http://ogbus.ru/files/ogbus/authors/Dulyasova/Dulyasova_8.pdf [in Russian].

Gembl, P., Stoun, M., & Vudkok, N. (2002). Marketing vzaimootnoshenii s potrebiteliami [Consumer Relationship Marketing]. Moscow: Grand [in Russian].

Gorin, S.V. (2006). Delovaia reputatciia organizatcii [Business reputation of the organization]. Moscow: Feniks [in Russian].

Harlamov, I.G. (2009). Formirovanie reputatcii v politike i biznese: sravnitelnyi analiz (Extended abstract of candidate’s thesis). Rossiiskaia akademiia gosudarstvennoi sluzhby pri Prezidente Rossiiskoi Federatcii, Moskow [in Russian].

Interbrand. Retrieved from https://www.interbrand.com/ [in English].

Jackson, K.T. (2004). Building Reputational Capital: Strategies for Integrity and Fair Play that Improve the Bottom Line. Oxford University Press [in English].

Kashpur, A. (2015). Reputatciia. Kniga Andreia Kashpura [Reputation. Book Andrei Kashpura]. Kyiv: Logos [in Russian].

Kotler, P., Haider, D.H., & Rein, I.(1993). Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations. The Free Press. New York [in English].

Koulman, Dzh. (2001). Kapital sotcialnyi i chelovecheskii [Social and human capital]. Obshchestvennye nauki i sovremennost, 3, 122–139 [in Russian].

Kovi, S.R. (2017). 12 Vazheliv uspikhu [12 important success]. (R. Klochko, Trans.). Lviv: Vidavnitstvo Starogo Leva [in Ukrainian].

Kozlova, N.P. (2014). Osobennosti formirovaniia delovoi reputatcii sovremennoi kompanii [Features of the formation of the business reputation of a modern company] [Monograph]. Moskow: Izdatelsko-torgovaia korporatciia "Dashkov i Ko" [in Russian].

Leontev, B.B., & Mamadzhanov, H.A. (2012). Otcenka nematerialnykh aktivov vysokotekhnologichnykh predpriiatii [Valuation of intangible assets of high-tech enterprises]. Moskow: OAO INITs "Patent" [in Russian].

Moiseev, V.A. (2001). Pablik rileishnz. Teoriia i praktika [Public Relations. Theory and practice]. Moskow: OOO "IKF Omega-L" [in Russian].

More, F. (1891, April 11). Goodwill. The Accountant, 282–287 [in English].

Oleynik, I., & Lapshov, A. (2003). Plius/Minus reputatciia [Plus/Minus reputation]. Samara: Izdatelskii dom "Bakhrakh-M" [in Russian].

Pidsumky natsionalnoho reitynhu "Reputatsiini Aktyvisty"-2018. [Results of the national rating "Reputational ACTIVITIES"-2018]. Retrieved from https://zik.ua/news/2018/03/16/pidbyto_pidsumky_natsionalnogo_reytyngu_reputatsiyni_aktyvisty2018_1286277 [in Ukrainian].

Pocheptsov, G. (2006). Imidzhelogiia: teoriia i praktika [Imageology: Theory and Practice]. Kyiv: Refl-buk Vakler [in Russian].

Reva, V. (2013). Upravlenie reputatciei [Reputation Management]. Moskow: Izdatelstvo "Dashkov i Ko" [in Russian].

Rudakova, A.E., & Grishin, O.E. (2017). Reputatcionnyi kapital gosudarstva [Reputational capital of the state] [Monograph]. Moskow: Izdatelstvo RGSU [in Russian].

Salnikova, L.S. (2014). Reputatcionnyi menedzhment. Sovremennye podkhody i tekhnologii [Reputation Management. Modern approaches and technologies]. Moskow: Izdatelstvo Iurait [in Russian].

Saietl, F.P. (2002). Sovremennyi pablik rileishnz [Modern public relations]. Moskow: INFRA-M [in Russian].

Schmalenbach, E. (1919). Grundlagen dynamisher Bilanzlehre. Zeitschrift fur handelswissenschaftliche Forschung, 13 Jg., 65–101 [in Deutsch].

Shepel, V.M. (2002). Imidzhelogiia. Kak nravitsia liudiam [Imagelogy. How to please people]. Moskow: Narodnoe obrazovanie [in Russian].

Sher, I.F. (1925). Bukhgalteriia i balans [Accounting and balance]. Moskow: Ekonomicheskaia zhizn [in Russian].

Shulgin, D.B. (2006). Sistemy upravleniia intellektualnoi sobstvennostiu [Intellectual Property Management Systems]. Yekaterinburg: UGTU-UPI [in Russian].

Shumpeter, Y. (1982). Teoriia ekonomicheskogo razvitiia [Theory of Economic Development]. Moskow: Progress [in Russian].

Tatarinova, N.V. (2009). O poniatii “imidzh” i ego otlichii ot skhodnykh s nim poniatii “obraz”, “reputatciia”, “stereotip” [On the concept of “image” and its difference from the concepts of “image”, “reputation”, “stereotype” that are similar to it]. Filologicheskie nauki. Seriia "Voprosy teorii i praktiki", 2, 252–255 [in Russian].

Vazhenina, I.S. (2007). Reputatciia territorii. Teoriia, metodologiia, praktika [Reputation territory. Theory, Methodology, Practice]. Moscow: Ekonomika [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Batchenko, L., & Honchar, L. (2018). Репутаційний капітал як основа економічного зростання підприємств сфери готельно-ресторанного бізнесу. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, (2), 64–80. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157170

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ ТА ІННОВАЦІЇ