Консервативна політика США і туристична індустрія: реалії та перспективи

Автор(и)

  • Анна Романова Херсонський державний університет; Університет штату Флорида, Україна https://orcid.org/0000-0001-7336-1032

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334867

Ключові слова:

консерватизм США, туристична політика, Проєкт 2025, «Мандат на лідерство», індустрія гостинності, регулювання поїздок, дискурс-аналіз, абортний туризм, пологовий туризм

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена зростанням впливу консервативної ідеології на формування державної політики США, зокрема в секторах туризму та гостинності. В умовах активізації політичної діяльності представників консервативного руху та появи таких стратегічних документів, як Проєкт 2025 «Мандат на лідерство», туристична галузь дедалі частіше розглядається не лише як економічний сектор, а як інструмент ідеологічного впливу. З огляду на зазначене дослідження взаємодії таких ідеологічних концептів, як національна безпека, економічний протекціонізм, культурний консерватизм та ізоляціонізм, з політичним дискурсом, пов’язаним з подорожами, туризмом і гостинністю, набуває особливої значущості. Мета і методи. Мета статті – проаналізувати ставлення представників консервативного руху США до розвитку туристичної галузі, визначити вплив сучасних американських консервативних політичних пріоритетів на формування дискурсу та регулювання туристичної тематики, виявити нові види туризму, що стають об’єктом критики з боку адміністрації Д. Трампа. Методологія: у статті використано кількісний і якісний контент-аналіз політичного маніфесту Проєкт 2025 «Мандат на лідерство», доповнений дискурс-аналізом публічних заяв президента Дональда Трампа протягом останніх 15 років (2010–2025 рр.), а також інших лідерів консервативного руху США. Результати. Консервативні політики розглядають туризм як економічно вигідний лише тоді, коли він відповідає національним інтересам. Водночас вони сприймають його як потенційно небезпечний чинник, коли йдеться про ліберальну політику чи транснаціональну мобільність. Виявлено нові види туризму, які, на думку лідерів американського консервативного руху, мають негативні ознаки: пологовий туризм, абортний туризм, пропагандистські тури. Висновки та обговорення. Результати дослідження свідчать про дихотомне ставлення консервативного руху до розвитку туристичної індустрії. Наукова новизна та результати дослідження мають практичне значення в контексті адвокації індустрії туризму та гостинності, реформування політики та стійкості сектору.

Біографія автора

Анна Романова, Херсонський державний університет; Університет штату Флорида

Докторка економічних наук, доцентка

Посилання

Alexander, D. (2025, March 31). Here’s how much Donald Trump is worth. Forbes. https://www. forbes.com/sites/danalexander/article/the-definitive-networth-of-donaldtrump/ [in English].

Congressional Research Service. (2022). Supreme Court Rules No Constitutional Right to Abortion in Dobbs v. Jackson Women’s Health Organization (Report No. LSB10768). Congress. gov | Library of Congress. https://crsreports.congress.gov/product/pdf/LSB/LSB10768 [in English].

Cornwell, S. (2019, October 20). Surprised over Doral flap, Trump thinks he’s still in hospitality business: Mulvaney. Reuters. https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-g7/surprised-doral-flap-trump-thinks-hes-still-in-hospitality-business-mulvaney-idUSKBN1WZ0FS/ [in English].

Dredge, D., & Jenkins, J. (Eds.). (2011). Tourism Planning and Policy. Business & Economics [in English].

Hollinshead, K. (2007). “Worldmaking” and the transformation of place and culture: The enlargement of Meethan’s analysis of tourism and global change. In I. Ateljevic, A. Pritchard, & N. Morgan (Eds.), The Critical Turn in Tourism Studies (pp. 165–198). Routledge [in English].

International tourism, number of arrivals. (n.d.). World Bank Group. https://data.worldbank.org/indicator/st.int.arvl [in English].

International Trade Administration. (n.d.). December and Annual 2024 Total International Travel Volume. https://www.trade.gov/feature-article/december-and-annual-2024-total-international-travel-volume [in English].

Junk, D. (2025, March 10). Come to Bucha, JD Vance. The Kyiv Independent. https://kyivindependent.com/come-to-bucha-jd-vance/ [in English].

O’Nell, A. (2025, January 22). Global elections in 2024 – Statistics & Facts. Statista. https://www.statista.com/topics/12221/global-elections-in-2024/ [in English].

Pritchard, A., & Morgan, N. J. (2001). Culture, identity and tourism representation: marketing Cymru or Wales? Tourism Management, 22(2), 167–179. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00047-9 [in English].

Project 2025 publishes comprehensive policy guide, ‘Mandate for leadership: The conservative promise’. (2023, April 21). The Heritage Foundation. https://www.heritage.org/press/project-2025-publishes-comprehensive-policy-guide-mandate-leadership-the-conservative-promise [in English].

Richter, L. K. (1989). The politics of tourism in Asia. University of Hawaii Press [in English].

Romanova, A. A. (2017). Vydy turyzmu ta yikh klasyfikatsiia u konteksti suchasnykh tendentsii rozvytku turindustrii [Types of tourism and their classification in the context of modern trends of tourism industry development]. Economics and Region, 4(65), 13–19 [in Ukrainian].

Trump, D. J. (n.d.-a). Posts [Facebook page]. Facebook. Retrieved March 12, 2025, from https://www.facebook.com/DonaldTrump/ [in English].

Trump, D. J. [@realDonaldTrump]. (n.d.-b). Posts [X profile]. X. https://x.com/realdonaldtrump [in English].

U.S. Travel Association. (n.d.). Economic Impact of the U.S. Travel Industry. U.S. Department of Commerce. https://www.ustravel.org/sites/default/files/2024-03/National%20Data_0.pdf [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-18

Як цитувати

Романова, А. (2025). Консервативна політика США і туристична індустрія: реалії та перспективи. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 8(1), 145–152. https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334867

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА, МАРКЕТИНГ, МЕНЕДЖМЕНТ, КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТА КОМУНІКАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ