Комплаєнс-аналіз методології цифрової трансформації HR-системи у сфері гостинності: виклики і тренди

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334831

Ключові слова:

цифрова компетентність, людський капітал, інформаційні технології, конкурентоспроможність, цифровізація, менеджер, цифрове лідерство, розвиток персоналу

Анотація

Актуальність. Сьогодні активно розвивається низка ініціатив, спрямованих на створення необхідних умов для розвитку цифрової економіки. Зазначене передбачає апгрейд підходів до системи управління людськими ресурсами (HR – Human Resources). Метою статті є аналіз потенціалу, тенденцій та викликів цифрової трансформації HR-системи у сфері гостинності. Методи. У процесі дослідження було використано поєднання теоретичних та емпіричних методів, зокрема аналіз, синтез, узагальнення і теоретичне моделювання. Результати. У дослідженні розглянуто роль менеджменту в умовах цифрової трансформації економіки, виокремлено розвиток персоналу в напрямку цифрової інклюзії. Встановлено, що менеджер цифрової епохи повинен інтегрувати інструменти для автоматизації процесів, формувати кадровий резерв та ефективно регулювати процеси в управлінні людськими ресурсами. Детерміновано основні переваги впровадження цифрових рішень, серед яких – зростання рівня компетентності персоналу та розвиток інклюзивності. Виокремлено сутнісні основи сучасного цифрового економічного поступу. Встановлено, що активне використання цифрового середовища дозволяє формувати індивідуальні траєкторії стратегічного розвитку компаній та забезпечити стійку конкурентоспроможність у ринкових умовах. Визначено основні виклики досліджуваного процесу, в тому числі недостатню цифрову компетентність керівників, нерівномірність ресурсного забезпечення та відсутність інституційної підтримки. Висновки та обговорення. Обґрунтовано значимість цифрової грамотності та компетенцій для економічного зростання і конкурентоспроможності компаній. Доведено, що працівники із цифровими навичками позиціонуються не лише ефективними виконавцями, але й каталізаторами інноваційного розвитку компаній у сфері гостинності. У дослідженні підсумовано, що стратегічна роль менеджера у розвитку людського капіталу стає вирішальною, адже детермінує успішність працівників у залученні цифрових ресурсів для досягнення ключових бізнес-цілей компанії.

Біографії авторів

Лілія Гончар, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидатка економічних наук, доцентка, професорка

Олександр Бренич, Київський університет культури

Здобувач ступеня доктора філософії за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа»

Посилання

Chytiri A.-P. (2019). Human resource managers’ role in the digital era. SPOUDAI, 69(1–2), 62–72. https://spoudai.org/index.php/journal/article/view/124

Fenech, R., Baguant, P., & Ivanov, D. (2019). The changing role of human resource management in an era of digital transformation. Journal of Management Information and Decision Sciences, 22(2), 166–175. https://doi.org/10.33395/jmp.v12i1.12508

Gadzali, S. S., Gazalin, J., Sutrisno, S., Prasetya, Y. B., & Ausat, A. M. A. (2023). Human resource management strategy in organisational digital transformation. Jurnal Minfo Polgan, 12(1), 760–770. https://doi.org/10.33395/jmp.v12i1.12508

General Data Protection Regulation (Regulation (EU) 2016/679). (2016, April 5). General Data Protection Regulation. https://gdpr-info.eu/

International Organization for Standardization. (2021). Compliance management systems — Requirements with guidance for use (ISO Standard No. 37301:2021). https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:37301:ed-1:v1:en

Khang, A., Semenets-Orlova I., Dmytrenko H., Holovach, N., Zgalat-Lozynska, L., & Shevchuk, R. (2024). Human-centered approach as a methodological tendency of personnel management in workplace. In A. Khang (Ed.), AI-oriented competency framework for talent management in the digital economy: Models, technologies, applications, and implementation (pp. 416–432). CRC Press.

Mazur, H. F., Hudz, O. Ye., & Zalizniak, O. Yu. (2024). Rozvytok tsyfrovoho profiliu dlia zabezpechennia tsyfrovoho liderstva pidpryiemstva [Development of a digital profile to ensure digital leadership of the enterprise]. Economics. Management. Business, 1(44), 51–57. https://doi.org/10.31673/2415-8089.2024.010007 [in Ukrainian].

Nehrey, M., Kostenko, I., & Kravchenko, Y. (2023). Digital transformation in Ukraine during wartime: Challenges and prospects. In Z. Hu, Y. Wang, & M. He (Eds.) Lecture notes on data engineering and communications technologies: Vol. 158. Advances in intelligent systems, computer science and digital economics IV [Conference proceedings] (pp. 380–391). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-24475-9_33 [in English].

Nicolás-Agustín, Á., Jiménez-Jiménez, D., & Maeso-Fernandez, F. (2022). The role of human resource practices in the implementation of digital transformation. International Journal of Manpower, 43(2), 395–410. https://doi.org/10.1108/IJM-03-2021-0176 [in English].

Pantelidis, I. (2019). Digital human resource management. In M. J. Boella & S. Goss-Turner, Human Resource Management in the Hospitality Industry (10th ed., pp. 337–352). Routledge

Petrukha, N. M., & Petrukha, S. V. (2020). Derzhavne rehuliuvannia intehrovanykh korporatyvnykh obiednan v umovakh strukturno-instytutsionalnoi ta funktsionalnoi transformatsii silskoi ekonomiky: problemy metodolohii, teorii, sotsialno-ekonomichnoi ta sektoralnoi polityky [State regulation of integrated corporate associations in the context of structural, institutional and functional transformation of the rural economy: problems of methodology, theory, socio-economic and sectoral policy]. Vydavnychyi dim "Profesional" [in Ukrainian].

Petrukha, S., Petrukha, N., Alekseienko, N., Mazur, A., & Maltsev, M. (2022). The post-war potential and regulatory capacity of rural territorial communities in the clustering and integrating agri-food chains of local added value creation. In Modern foundations of economics, management and tourism (pp. 96–126). Іnternational Science Group; Primedia eLaunch. https://doi.org/10.46299/ISG.2022.MONO.ECON.4.3.1 [in English].

Rusch, M., Schöggl J.-P., & Baumgartner, R . J. (2023). Application of digital technologies for sustainable product management in a circular economy: A review. Business strategy and the environment, 32(3), 1159–1174. https://doi.org/10.1002/bse.3099 [in English].

Saienko, V., Mezentseva, I., Tolchieva, H., & Salkova, I. (2020). Efficiency of tourism operators’ and tourism agents’ activities in the market of tourist services of Ukraine. Journal of Environmental Management and Tourism, 11(8), 1960–1966. https://journals.aserspublishing.eu/jemt/article/view/5797 [in English].

Strohmeier, S. (2020). Digital human resource management: A conceptual clarification. German Journal of Human Resource Management, 34(3), 345–365. https://doi.org/10.1177/2397002220921131 [in English].

Verkhovna Rada of Ukraine. (2010, June 1). Pro zakhyst personalnykh danykh [On protection of personal data] (Law No. 2297-VI). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17#Text [in Ukrainian].

Verkhovna Rada of USSR. (1971, December 10). Kodeks zakoniv pro pratsiu Ukrainy [ The Labor Code of Ukraine] (№ 322-VIII). Verkhovna Rada Ukrainy. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text [in Ukrainian].

Zhang, J., & Chen, Z. (2024). Exploring human resource management digital transformation in the digital age. Journal of the Knowledge Economy, 15(1), 1482–1498. https://doi.org/10.1007/s13132-023-01214-y [in English].

Zhou, Y., Liu, G., Chang, X., & Wang, L. (2021). The impact of HRM digitalization on firm performance: investigating three-way interactions. Asia Pacific Journal of Human Resources, 59(1), 20–43. https://doi.org/10.1111/1744-7941.12258 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-18

Як цитувати

Гончар, Л., & Бренич, О. (2025). Комплаєнс-аналіз методології цифрової трансформації HR-системи у сфері гостинності: виклики і тренди. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 8(1), 86–99. https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334831

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА, МАРКЕТИНГ, МЕНЕДЖМЕНТ, КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТА КОМУНІКАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ