Використання штучного інтелекту у брендингу субʼєкта гостинності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334820Ключові слова:
цифровий бренд, персоналізація, емоційний дизайн, цифрова комунікація, клієнтський досвід, інклюзивний ШІ-помічникАнотація
Актуальність. У турбулентному бізнес-середовищі суб’єкти гостинності мають не лише забезпечувати якісні послуги, а й формувати довіру, лояльність і емоційний зв’язок із клієнтами. У цьому контексті бренд постає як нематеріальний актив, що формує цінності й забезпечує ефективну взаємодію із клієнтами, стейкхолдерами та суспільством. Цифрові трансформації у сфері гостинності актуалізують потребу в персоналізації та доступній комунікації, що забезпечується інтеграцією технологій штучного інтелекту. Мета і методи досліджень. Метою статті є дослідження потенціалу інтеграцій штучного інтелекту у брендинг суб’єктів гостинності та оцінювання його впливу на емоційну взаємодію зі споживачем. Використано якісні методи, що спираються на теорії емоційного брендингу, досвіду клієнта та дифузії інновацій із брендом. Результати. У дослідженні узагальнено сучасні підходи до брендингу у сфері гостинності під впливом цифрових трансформацій. Визначено функціональні можливості штучного інтелекту. Оцінено цифрові тенденції в управлінні брендами у сфері гостинності. Здійснено опрацювання дефініції «цифровий емоційний дизайн бренду», що відображає конструктивні елементи й архітектоніку його ідентичності. Розроблено інтеграційну модель цифрового емоційного дизайну бренду суб’єкта гостинності, що базується на використанні ШІ-асистента як ядра персоналізованої комунікації. Перспективами подальших досліджень є ґрунтовне опрацювання етичних аспектів застосування штучного інтелекту у брендингу. Висновки та обговорення. Дослідження продемонструвало, що застосування штучного інтелекту у брендингу забезпечує адаптивність, ефективну взаємодію зі споживачами та стейкхолдерами, а також формує нові комунікаційні цінності. Це відкриває нові можливості для стратегічного управління брендом. Використані в дослідженні джерела підтверджують важливість застосування ШІ-асистентів у комунікативних платформах бренду та в цифровій аналітиці, що є елементом інноваційної клієнтоорієнтованої моделі брендингу суб’єкта гостинності.
Посилання
Bhatia, M., & Priya, P. (2021). The business case for customer experience: Ignoring customer experience is an expensive mistake. In S. Popli & B. Rishi (Eds.), Crafting Customer Experience Strategy (pp. 155–174). Emerald Publishing. https://doi.org/10.1108/978-1-83909-710-220211009 [in English].
Bi, M. (2024). Narrative brand design in the field of emotional consumption. Highlights in Art and Design, 6(3), 22–25. https://doi.org/10.54097/yy2n8f93 [in English].
Bovsh, L. A., & Liuta, I. (2021, April 8–9). Vzaiemodiia kanaliv dystrybutsii posluh z ekonomichno aktyvnymy pokolinniamy restorannykh kliientiv [Interaction of service distribution channels with economically active generations of restaurant customers]. In Hostynnist, servis, turyzm: dosvid, problemy, innovatsii [Hospitality, service, tourism: experience, problems, innovations] [Conference proceedings] (pp. 249–251). KNUCA Publishing Centre [in Ukrainian].
Bovsh, L. A., & Roskladka, N. O. (2024, March 14). Instrumenty komunikatsii v systemi SMM restorannoho brendu [Communication tools in the SMM system of a restaurant brand]. In Brend-menedzhment: marketynhovi tekhnolohii [Brand management: Marketing technologies] (pp. 475–478). State University of Trade and Economics [in Ukrainian].
Busulwa, R., Pickering, M., & Mao, I. (2022). Digital transformation and hospitality management competencies: Toward an integrative framework. International Journal of Hospitality Management, 102, Article 103132. http://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.103132 [in English].
Curan, K. (2025). AI and brand loyalty: Analyzing the correlation between AI customer service solutions and long-term consumer loyalty. SSRN. https://doi.org/10.2139/ssrn.5040153 [in English].
Dimock, M. (2019, January 17). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Pew Research Center. https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/01/17/where-millennials-end-and-generation-z-begins/ [in English].
Enterprise generative AI: State of the market. (n.d.). IBM. https://www.ibm.com/thought-leadership/institute-business-value/en-us/report/enterprise-generative-ai [in English].
Escalas, J. E., & Bettman, J. R. (2003). You are what they eat: The influence of reference groups on consumers’ connections to brands. Journal of Consumer Psychology, 13(3), 339–348. https://doi.org/10.1207/S15327663JCP1303_14 [in English].
Ghazali, E., Mutum, D. S., & Lun, N. K. (2024). AI instrumentality and brand credibility in voice assistant retention–model. APA PsycTests. https://doi.org/10.1037/t92439-000 [in English].
Gobé, M. (2001). Emotional branding: The new paradigm for connecting brands to people. Allworth Press [in English].
Harshini, C. S., Rao, B. M., Sagar, R., Sathya, G., Rawat, A., & Sehgal, M. (2024). Modernized digital marketing strategies to improve customer experience towards customer loyalty. Journal of Informatics Education and Research, 4(2). https://doi.org/10.52783/jier.v4i2.888 [in English].
Hemsley-Brown, J. (2023). Brand identity and digital transformation: Challenges and opportunities in the higher education sector. In P. Foroudi & M. T. Cuomo (Eds.), Business digitalization: Corporate identity and reputation (pp. 5–28). Routledge https://doi.org/10.4324/9781003401285-2 [in English].
Hilton and IBM pilot "Connie", the world’s first Watson-enabled hotel concierge. (2016, March 9). IBM. https://uk.newsroom.ibm.com/2016-Mar-09-Hilton-and-IBM-Pilot-Connie-The-Worlds-First-Watson-Enabled-Hotel-Concierge [in English].
Hilton. (n.d.). Home. Retrieved May 25, 2025, from https://www.hilton.com/ [in English].
Hwang, J., & Baek, E. (2013). Development of a retail brand enhancement tool through the use of emotional design theory. Archives of Design Research, 26(1), 7–27 [in English].
Hyatt. (n.d.). Home. Retrieved May 25, 2025, from https://www.hyatt.com [in English].
Ioku, T., Song, J., & Watamura, E. (2024). Trade-offs in AI assistant choice: Do consumers prioritize transparency and sustainability over AI assistant performance? Big Data & Society, 11(4). https://doi.org/10.1177/20539517241290217 [in English].
Islam, M. T., & Zhou, E. (2023). Unveiling the factors shaping consumer acceptance of AI assistant services in the hotel industry: A behavioral reasoning perspective. International Journal of Research in Business and Social Science, 12(9), 99–112. https://doi.org/10.20525/ijrbs.v12i9.3078 [in English].
Jayawardena, C., Ahmad, A., Valeri, M., & Jaharadak, A. A. (2023). Technology acceptance antecedents in digital transformation in hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 108, Article 103350. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2022.103350 [in English].
Kovbas, H., Kurhanskyi, R., Madai, Yu., Somkin, O., Dubov, A., & Bielov, V. (2024). Formuvannia stratehii emotsiinoho marketynhu brendu [Formation of a brand emotional marketing strategy]. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. Economic Series. Legal Series, 41, 57–66 [in Ukrainian].
Lareina, Y., Chui, M., Roger, R., & Issler, M. (2024, July 16). McKinsey technology trends outlook 2024. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/the-top-trends-in-tech#/ [in English].
Leelavathi, R., & Surendhranatha Reddy, C. (2024). Unveiling key contributors to customer brand switching behaviour. In A. Hamdan & A. Harraf (Eds.), Business development via AI and digitalization (Vol. 2, pp. 951–962). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-62106-2_72 [in English].
Li, T., & Wei, H. (2018). Service branding: A perspective of value co-creation orientation. Journal of Service Science and Management, 11(2), 256–266. https://doi.org/10.4236/jssm.2018.112018 [in English].
Mamatha, S. K., & Kavyashree, H. L. (2024). Smart waste management system. Interantional Journal of Scientific Research in Engineering and Management, 8(11), 1–6. https://doi.org/10.55041/ijsrem38357 [in English].
Manmode, V. S. (2024). Elevating hospitality through digital innovation. Gurukul International Multidisciplinary Research Journal, 1(8), 12, 644–655. http://doi.org/10.69758/gimrj2406i8v12p076 [in English].
Nagasawa, S., & Irisawa, Y. (2023, July 20–24). Brand design based on Kansei product development: Integration among customer experience, Kansei value, and emotional design. In Sh. Fukuda (Ed.), Affective and pleasurable design [Conference proceedings] (Vol. 71., pp. 129–139). AHFE International. https://doi.org/10.54941/ahfe1003252 [in English].
Narain, K. (2025, January 7). Technology Vision 2025. Accenture. https://www.accenture.com/gb-en/insights/technology/technology-trends-2025 [in English].
Nielsen, L. E., Fiedler, L., Kampa, D., Kucherenko, S., Raabe, J., Schenk, T., & Schiavotto, D. (2023, October 24). Why AI-enabled customer service is key to scaling telco personalization. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/technology-media-and-telecommunications/our-insights/why-ai-enabled-customer-service-is-key-to-scaling-telco-personalization [in English].
Optima Hotels & Resorts. (n.d.). Home. Retrieved May 25, 2025, from https://optima-hotels.com [in English].
Prior, D. D. (2023). Customer experience (CX) and customer journey. In D. D. Prior, B2B Customer Engagement Strategy (pp. 45–66). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-23409-5_3 [in English].
Radisson Hotel Group. (n.d.). Radisson Blu. Retrieved May 25, 2025, from https://www.radissonhotels.com/en-us/brand/radisson-blu [in English].
Ribas Hotels Group. (n.d.). Home. Retrieved May 25, 2025, from https://ribashotels.com [in English].
Samodai, V. P., Mashyna, Yu., & Kovtun, H. (2023). Metodychni zasady stvorennia brendu [Methodological principles of brand creation]. Economy and Society, 47, 52–60. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-3 [in Ukrainian].
Softbank Robotics. (n.d.). Home. Retrieved May 25, 2025, from https://www.softbankrobotics.com [in English].
Tarasovskyi, Yu., & Kruchynina, H. (2024, October 3). V Ukraini zrostaie kilkist hoteliv ta khosteliv, vnutrishnii turyzm spryiaie rozvytku industrii – doslidzhennia [The number of hotels and hostels in Ukraine is growing, domestic tourism contributes to the development of the industry – study]. Forbes. https://forbes.ua/news/v-ukraini-zrostae-kilkist-goteliv-ta-khosteliv-vnutrishniy-turizm-e-drayverom-rozvitku-industrii-doslidzhennya-03102024-23985 [in Ukrainian].
Thompson, C. J., Rindfleisch, A., & Arsel, Z. (2006). Emotional branding and the strategic value of the doppelgänger brand image. Journal of Marketing, 70(1), 50–64. https://doi.org/10.1509/jmkg.2006.70.1.50 [in English].
Tidke, G. (2024). AI Personal Assistant. Gurukul International Multidisciplinary Research Journal, 1(8), 12, 819–825. https://doi.org/10.69758/gimrj2406i8v12p096 [in English].
Vernuccio, M., Patrizi, M., Šerić, M., & Pastore, A. (2023). The perceptual antecedents of brand anthropomorphism in the name-brand voice assistant context. Journal of Brand Management, 30(4), 302–317. https://doi.org/10.1057/s41262-022-00305-6 [in English].
Wijaya, L. S., & Christianingtias, E. A. (2024). Strategi rebranding front one gosyen hotel Dalam membangun brand awareness. Journal Media Public Relations, 4(2), 48–60. https://doi.org/10.37090/jmp.v4i2.1849 [in English].
Yang, M., & Wang, M. (2025). How AI service quality influence brand loyalty: Moderating effects of innovativeness, brand ethicality, and privacy concern. Journal of Brand Management, 32(4), 282–297. https://doi.org/10.1057/s41262-025-00383-2 [in English].
Zvit 2025 TMT Predictions vid Deloitte Global: Heneratyvnyi ShI: shliakh do maibutnikh transformatsii u TMT sektori [Report 2025 TMT Predictions from Deloitte Global: Generative AI: The path to future transformations in the TMT sector]. (2024, December 16). Deloitte. https://www.deloitte.com/ua/uk/about/press-room/deloitte-technology-media-telecom-2025-predictions.html?icid=top_deloitte-technology-media-telecom-2025-predictions [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.