Моніторинг особливостей визначення ефективності гастрономічних подієвих заходів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.1.2020.205572

Ключові слова:

гастрономічний захід, кулінарні конкурси, просування, таргетинг, ефективність, реклама

Анотація

Актуальність. На сьогоднішній день гастрономічний туризм у Причорноморському регіоні перебуває на стадії розвитку. Питаннями розвитку гастрономічних кулінарних заходів і дослідження їх економічної ефективності та просування в інтернет-комунікаціях займається велика кількість науковців, проте його вплив на якісні показники наповнення івентів досліджений недостатньо. Тому проведення аналітичних досліджень анонсування та післязаходових публікацій в інформаційних інтернет-ресурсах гастрономічних заходів стає актуальним завданням.

Мета і методи. Метою статті є дослідження аспектів розвитку потенціалу гастрономічного туризму регіону, проведення аналізу впливу реклами анонсування заходу в різних інтернет-мережах на якісні та кількісні показники наповнення івентів. Методологічною й інформаційною основою роботи є наукові та теоретичні праці вчених щодо розвитку гастрономічного туризму, дані, отримані під час проведення ре­кламної кампанії в рамках відкритих кулінарних конкурсів у м. Миколаїв, та інших ку­лінарних заходів, організованих і проведених членами Асоціації кулінарів України. Ви­користано різноманітні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження.

Результати. З метою аналізу ефективності рекламного просування гастрономічних заходів через ка­нали телебачення, інформаційні інтернет-видання, соцмережі здійснено відстеження динаміки вхідного трафіку. Аналіз поінформованості в регіоні про проведення подієвого заходу вказує, що в умовах сьогодення використання інтернет засобів масової інформації має свій позитивний ефект.

Висновки та обговорення. Суттєво відрізняються показники застосування таргетованої реклами в мережах Instagram та Facebook, використаної нами для просування заходів тільки у 2019 році, кількісні показники охоплення в даних каналах перевищують середні показники переглядів в інтернет-ЗМІ майже на 1000 %. Досліджен­ня даних, отриманих після заходів, дозволяють стверджувати, що їх проведення збільшує кількість відвідувачів у рази, а інколи ця кількість сягає 250–300 %. Це підтверджує еконо­мічну доцільність проведення заходів.

Біографії авторів

Mykola Ohiienko, ВП «Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв»

Доктор економічних наук

Olena Shebanina, Миколаївський національний аграрний університет

Доктор економічних наук

Alona Ohiienko, Миколаївський національний аграрний університет

Кандидат економічних наук

Посилання

Lagodiienko, V., Karyy, O., Ohiienko, M., Kalaman, O., Lorvi, I., & Herasimchuk, T. (2019). Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Reсent Technology and Engineering, 8(3), 5220–5225 [in English]. https://doi.org/10.35940/ijrte.C5868.098319

Muzychenko-Kozlovska, O. V. (2012). Ekonomichne otsiniuvannia turystychnoi pryvablyvosti terytorii [Economic Evaluation of the Tourist Attractiveness of the Territory] [Monohraph]. Novyi Svit 2000 [in Ukrainian].

Nagrazhdenie pobeditelei "Best kukhar" [Awarding the winners of "Best Cook"]. (2018, November 25). [Video]. YouTube. [in Russian]. https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=9czwpBIXFVI&feature=emb_logo

Novyi den. "Best kukhar" – vseukrainskyi kulinarnyi konkurs yunioriv [New day. "Best Chef" is an all-Ukrainian junior cooking competition]. (2018, November 27). [Video]. Telekanal Mykolaiv. [in Ukrainian]. https://newsvideo.su/video/9746124

Ohiienko, M. M., & Ohiienko, A. V. (2019). Hastronomichni festyvali yak forma podiievoho turyzmu ta rozvytku restorannoho biznesu [Gastronomic festivals as a form of event tourism and the development of the restaurant business]. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 2(2), 213–222. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188204

Ohiienko, M., & Ohiienko, A. (2020). Use of Targeting Tools Promotion of Gastronomic Tourism Events. Modern Economics, 19, 149–154. [in English]. https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-24

Rentabelnist investytsii (ROI) [Return on investment (ROI)]. (2019, April 29). [in Ukrainian]. https://uk.wikipedia.org/wiki/ROI

Return on event (ROE). (2019, August 31). [in English]. https://en.wikipedia.org/wiki/Return_on_event

Staff Battle. Mykolaiv vintazhna kukhnia [Staff Battle. Nikolaev vintage kitchen. Management platform]. (2019). [Video]. Instagram. [in Ukrainian]. https://www.instagram.com/p/B5fGZO7Frip/

Stratehichne planuvannia ivent-marketynhu: yak otrymaty maksymalnu efektyvnist vid iventiv [Strategic event marketing planning: how to get the most out of your event]. (2019, May 23). [in Ukrainian]. https://creativity.ua/marketing-and-advertising/strategichne-planuvannja-ivent-marketingu-jak-otrimati-maksimalnu-efektivnist-vid-iventiv/

TC "METRO" № 23. (2019). Retrieved April 10, 2020, from [in Ukrainian]. https://www.metro.ua/stores/mukolaiv-tz23

V Mykolaievi zmahalysia kukhari – yuniory [In Nikolaev chefs – juniors competed]. (2018, November 26). [Video]. YouTube. [in Ukrainian]. https://www.youtube.com/watch?v=dEdJRzPxzmA&feature=share

V Nikolaeve molodye povara so vsei Ukrainy borolis za zvanie luchshego – kubok ostalsia v gorode [In Nikolaev young cooks from all over Ukraine fought for the title of the best – the cup stayed in the city]. (2018, November 25). NikLife. [in Russian]. https://niklife.com.ua/citylook/64561

V Nikolaeve povara so vsei Ukrainy skhlestnulis v "STAFF BATTLE", vozvrashchaias k retceptam vintazhnoi kukhni [In Nikolaev, cooks from all over Ukraine clashed in "STAFF BATTLE", returning to recipes of vintage cuisine]. (2019a, Deсember 7). Prestupnosti.NET. [in Russian]. https://news.pn/ru/public/227550

V Nikolaeve povara so vsei Ukrainy skhlestnulis v "STAFF BATTLE", vozvrashchaias k retceptam vintazhnoi kukhni. [In Nikolaev, cooks from all over Ukraine clashed in "STAFF BATTLE", returning to recipes of vintage cuisine]. (2019b, Deсember 7). NikLife. [in Russian]. https://niklife.com.ua/citylook/67446

V Nikolaeve proidet konkurs po kulinarnomu iskusstvu i servisu "Best Povar" [In Nikolaev there will pass a contest on culinary art and the "Best Cook" service]. (2018, November 21). NikVesti. [in Russian]. https://nikvesti.com/news/politics/145057

V Nikolaeve proshel konkurs po kulinarnomu iskusstvu i servisu sredi iuniorov «Best kukhar/Mykolaiv hastronomichnyi» [In Nikolaev there was a competition in culinary art and service among juniors "Best cook/Mykolaiv gastronomy"]. (2018, November 26). Nikolaev24. [in Russian]. https://nikolaev24.com.ua/news/v-nikolaeve-proshel-konkurs-po-kulinarnomu-iskusstvu-i-servisu-sredi-juniorov-best-kuharmikolajiv-gastronomichnij

V Nikolaeve sostoitsia otkrytyi konkurs po kulinarnomu iskusstvu i servisu "STAFF BATTLE" [An open competition in culinary art and the STAFF BATTLE service will take place in Nikolaev]. (2019, November 27). NikLife. [in Russian]. https://niklife.com.ua/citylook/67386

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-19

Як цитувати

Ohiienko, M., Shebanina, O., & Ohiienko, A. (2020). Моніторинг особливостей визначення ефективності гастрономічних подієвих заходів. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 3(1), 96–108. https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.1.2020.205572

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ