DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.1.2020.205572

Моніторинг особливостей визначення ефективності гастрономічних подієвих заходів

Mykola Ohiienko, Olena Shebanina, Alona Ohiienko

Анотація


Актуальність. На сьогоднішній день гастрономічний туризм у Причорноморському регіоні перебуває на стадії розвитку. Питаннями розвитку гастрономічних кулінарних заходів і дослідження їх економічної ефективності та просування в інтернет-комунікаціях займається велика кількість науковців, проте його вплив на якісні показники наповнення івентів досліджений недостатньо. Тому проведення аналітичних досліджень анонсування та післязаходових публікацій в інформаційних інтернет-ресурсах гастрономічних заходів стає актуальним завданням.

Мета і методи. Метою статті є дослідження аспектів розвитку потенціалу гастрономічного туризму регіону, проведення аналізу впливу реклами анонсування заходу в різних інтернет-мережах на якісні та кількісні показники наповнення івентів. Методологічною й інформаційною основою роботи є наукові та теоретичні праці вчених щодо розвитку гастрономічного туризму, дані, отримані під час проведення ре­кламної кампанії в рамках відкритих кулінарних конкурсів у м. Миколаїв, та інших ку­лінарних заходів, організованих і проведених членами Асоціації кулінарів України. Ви­користано різноманітні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження.

Результати. З метою аналізу ефективності рекламного просування гастрономічних заходів через ка­нали телебачення, інформаційні інтернет-видання, соцмережі здійснено відстеження динаміки вхідного трафіку. Аналіз поінформованості в регіоні про проведення подієвого заходу вказує, що в умовах сьогодення використання інтернет засобів масової інформації має свій позитивний ефект.

Висновки та обговорення. Суттєво відрізняються показники застосування таргетованої реклами в мережах Instagram та Facebook, використаної нами для просування заходів тільки у 2019 році, кількісні показники охоплення в даних каналах перевищують середні показники переглядів в інтернет-ЗМІ майже на 1000 %. Досліджен­ня даних, отриманих після заходів, дозволяють стверджувати, що їх проведення збільшує кількість відвідувачів у рази, а інколи ця кількість сягає 250–300 %. Це підтверджує еконо­мічну доцільність проведення заходів.


Ключові слова


гастрономічний захід; кулінарні конкурси; просування; таргетинг; ефективність; реклама

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Lagodiienko, V., Karyy, O., Ohiienko, M., Kalaman, O., Lorvi, I., & Herasimchuk, T. (2019). Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Reсent Technology and Engineering, 8(3), 5220–5225 [in English]. https://doi.org/10.35940/ijrte.C5868.098319

Muzychenko-Kozlovska, O. V. (2012). Ekonomichne otsiniuvannia turystychnoi pryvablyvosti terytorii [Economic Evaluation of the Tourist Attractiveness of the Territory] [Monohraph]. Novyi Svit 2000 [in Ukrainian].

Nagrazhdenie pobeditelei "Best kukhar" [Awarding the winners of "Best Cook"]. (2018, November 25). [Video]. YouTube. [in Russian]. https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=9czwpBIXFVI&feature=emb_logo

Novyi den. "Best kukhar" – vseukrainskyi kulinarnyi konkurs yunioriv [New day. "Best Chef" is an all-Ukrainian junior cooking competition]. (2018, November 27). [Video]. Telekanal Mykolaiv. [in Ukrainian]. https://newsvideo.su/video/9746124

Ohiienko, M. M., & Ohiienko, A. V. (2019). Hastronomichni festyvali yak forma podiievoho turyzmu ta rozvytku restorannoho biznesu [Gastronomic festivals as a form of event tourism and the development of the restaurant business]. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 2(2), 213–222. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188204

Ohiienko, M., & Ohiienko, A. (2020). Use of Targeting Tools Promotion of Gastronomic Tourism Events. Modern Economics, 19, 149–154. [in English]. https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-24

Rentabelnist investytsii (ROI) [Return on investment (ROI)]. (2019, April 29). [in Ukrainian]. https://uk.wikipedia.org/wiki/ROI

Return on event (ROE). (2019, August 31). [in English]. https://en.wikipedia.org/wiki/Return_on_event

Staff Battle. Mykolaiv vintazhna kukhnia [Staff Battle. Nikolaev vintage kitchen. Management platform]. (2019). [Video]. Instagram. [in Ukrainian]. https://www.instagram.com/p/B5fGZO7Frip/

Stratehichne planuvannia ivent-marketynhu: yak otrymaty maksymalnu efektyvnist vid iventiv [Strategic event marketing planning: how to get the most out of your event]. (2019, May 23). [in Ukrainian]. https://creativity.ua/marketing-and-advertising/strategichne-planuvannja-ivent-marketingu-jak-otrimati-maksimalnu-efektivnist-vid-iventiv/

TC "METRO" № 23. (2019). Retrieved April 10, 2020, from [in Ukrainian]. https://www.metro.ua/stores/mukolaiv-tz23

V Mykolaievi zmahalysia kukhari – yuniory [In Nikolaev chefs – juniors competed]. (2018, November 26). [Video]. YouTube. [in Ukrainian]. https://www.youtube.com/watch?v=dEdJRzPxzmA&feature=share

V Nikolaeve molodye povara so vsei Ukrainy borolis za zvanie luchshego – kubok ostalsia v gorode [In Nikolaev young cooks from all over Ukraine fought for the title of the best – the cup stayed in the city]. (2018, November 25). NikLife. [in Russian]. https://niklife.com.ua/citylook/64561

V Nikolaeve povara so vsei Ukrainy skhlestnulis v "STAFF BATTLE", vozvrashchaias k retceptam vintazhnoi kukhni [In Nikolaev, cooks from all over Ukraine clashed in "STAFF BATTLE", returning to recipes of vintage cuisine]. (2019a, Deсember 7). Prestupnosti.NET. [in Russian]. https://news.pn/ru/public/227550

V Nikolaeve povara so vsei Ukrainy skhlestnulis v "STAFF BATTLE", vozvrashchaias k retceptam vintazhnoi kukhni. [In Nikolaev, cooks from all over Ukraine clashed in "STAFF BATTLE", returning to recipes of vintage cuisine]. (2019b, Deсember 7). NikLife. [in Russian]. https://niklife.com.ua/citylook/67446

V Nikolaeve proidet konkurs po kulinarnomu iskusstvu i servisu "Best Povar" [In Nikolaev there will pass a contest on culinary art and the "Best Cook" service]. (2018, November 21). NikVesti. [in Russian]. https://nikvesti.com/news/politics/145057

V Nikolaeve proshel konkurs po kulinarnomu iskusstvu i servisu sredi iuniorov «Best kukhar/Mykolaiv hastronomichnyi» [In Nikolaev there was a competition in culinary art and service among juniors "Best cook/Mykolaiv gastronomy"]. (2018, November 26). Nikolaev24. [in Russian]. https://nikolaev24.com.ua/news/v-nikolaeve-proshel-konkurs-po-kulinarnomu-iskusstvu-i-servisu-sredi-juniorov-best-kuharmikolajiv-gastronomichnij

V Nikolaeve sostoitsia otkrytyi konkurs po kulinarnomu iskusstvu i servisu "STAFF BATTLE" [An open competition in culinary art and the STAFF BATTLE service will take place in Nikolaev]. (2019, November 27). NikLife. [in Russian]. https://niklife.com.ua/citylook/67386


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2020 Mykola Ohiienko, Olena Shebanina, Alona Ohiienko

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |