Синергія креативних просторів і стратегічного управління в розвитку підприємств індустрії гостинності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334863Ключові слова:
індустрія гостинності, туризм, сталий розвиток, управлінська стратегія, креативний простір, підприємництвоАнотація
Актуальність. Сьогодні питання оновлення стратегій розвитку індустрії гостинності позиціонується як актуальне та практично важливе. Сфера потребує інноваційного бачення концептуальних основ поступу. Мета. Метою статті є аналіз ключових аспектів стратегічного управління та креативних просторів як впливових факторів розвитку підприємств індустрії гостинності. Методи. У дослідженні використано методи аналітично-синтетичні, а також систематизації, узагальнення, абстракції. Результати. Розглянуто ключові стратегії та інноваційні можливості оптимізації функціонування індустрії гостинності. З’ясовано, що інфраструктурне забезпечення позиціонується визначальним чинником ефективності діяльності у сфері туризму. Обґрунтовано, що актуальна практика управління підприємствами сфери гостинності потребує переосмислення підходів до реалізації. У дослідженні виявлено системні тенденції регенерації сталого розвитку індустрії гостинності після кризи пандемії, відповідного соціального інституційного забезпечення та уніфікації стратегічних завдань щодо перспективного розвитку на рівні локацій і регіонів. Проаналізовано вплив сучасних цифрових рішень та інформаційно-комунікаційних технологій на можливості розвитку сфери гостинності. Висновки й обговорення. У дослідженні обґрунтовано необхідність оптимізації стратегічного управління розвитком підприємств індустрії гостинності. Наголошено на важливості створення сприятливих передумов для розвитку малого бізнесу та стартапів у сфері гостинності, а також впровадження проєктів державно-приватного партнерства. Сформовано моделі розвитку туристичної діяльності на основі асиміляції концептів креативності та стратегічного управління, що потенційно можуть застосовуватись у практичній діяльності.
Посилання
Achmad, W., & Yulianah, Y. (2022). Corporate social responsibility of the hospitality industry in realizing sustainable tourism development. Enrichment: Journal of Management, 12(2), 1610–1616 [in English].
Dashchuk, Yu. Ye. (2023). Konkurentospromozhnist industrii hostynnosti: stan, perspektyvy, rishennia [ Competitiveness of hospitality industry: Status, prospects, solutions]. Commodity Bulletin, 16(1), 263–173. https://doi.org/10.36910/6775-2310-5283-2023-17-22 [in Ukrainian].
Font, X., English, R., Gkritzali, A., & Tian, W. (2021). Value co-creation in sustainable tourism: A service-dominant logic approach. Tourism Management, 82, Article 104200. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104200 [in English].
Font, X., Torres-Delgado, A., Crabolu, G., Palomo Martinez, J., Kantenbacher, J., & Miller, G. (2023). The impact of sustainable tourism indicators on destination competitiveness: The European Tourism Indicator System. Journal of Sustainable Tourism, 31(7), 1608– 1630. https://doi.org/10.1080/09669582.2021.1910281 [in English].
Ivars-Baidal, J. A., Vera-Rebollo, J. F., Perles-Ribes, J., Femenia-Serra, F., & Celdrán-Bernabeu, M. A. (2023). Sustainable tourism indicators: what’s new within the smart city/destination approach? Journal of Sustainable Tourism, 31(7), 1556–1582. https://doi.org/10.1080/09669582.2021.1876075 [in English].
Khan, A., Bibi, S., Ardito, L., Lyu, J., Hayat, H., & Arif, A. M. (2020). Revisiting the dynamics of tourism, economic growth, and environmental pollutants in the emerging economies – Sustainable tourism policy implications. Sustainability, 12(6), Article 2533. https://doi.org/10.3390/su12062533 [in English].
Pletsan, K., Havryliuk, A., Poberezhets, H., Yurova, T., Bilov, V., & Polotnianko, O. (2023). Digital transformation of preservation and restoration of Ukraine’s cultural heritage. Studies in Media and Communication, 11(7), 371–383. https://doi.org/10.11114/smc.v11i7.6514 [in English].
Povorozniuk, I. M. (2023). Formuvannia innovatsiinykh skladovykh pidpryiemstv industrii hostynnosti [ Formation of Innovative Components in the Hospitality Industry Enterprise]. Sustainable Socio-Economic Development Journal, 1(3–4), 73–80. https://doi.org/10.31499/2786-7838.ssedj.2023.1(3-4).73-80 [in Ukrainian].
Rasoolimanesh, S. M., Ramakrishna, S., Hall, C. M., Esfandiar, K., & Seyfi, S. (2023). A systematic scoping review of sustainable tourism indicators in relation to the sustainable development goals. Journal of Sustainable Tourism, 31(7), 1497–1517. https://doi.org/10.1080/09669582.2020.1775621 [in English].
Rather, R. A. (2025). Metaverse marketing and consumer research: Theoretical framework and future research agenda in tourism and hospitality industry. Tourism Recreation Research, 50(1), 189–197. https://doi.org/10.1080/02508281.2023.2216525 [in English].
Streimikiene, D., Svagzdiene, B., Jasinskas, E., & Simanavicius, A. (2021). Sustainable tourism development and competitiveness: The systematic literature review. Sustainable Development, 29(1), 259–271. https://doi.org/10.1002/sd.2133 [in English].
Sukach, O., Kozlovska, S., & Sushko, N. (2021). Modern management technologies in the hospitality industry. Baltic Journal of Economic Studies, 7(3), 168–176. https://doi.org/10.30525/2256-0742/2021-7-3-168-176 [in English].
Thommandru, A., Espinoza-Maguiña, M., Ramirez-Asis, E., Ray, S., Naved, M., & Guzman-Avalos, M. (2023). Role of tourism and hospitality business in economic development. Materials Today: Proceedings, 80(3), 2901–2904. https://doi.org/10.1016/j.matpr.2021.07.059 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.