Стратегії розвитку і ціноутворення готельної мережі Hilton

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334823

Ключові слова:

готельні мережі, стандарти обслуговування, якість обслуговування, спеціалізація, стратегії ціноутворення

Анотація

Актуальність. Статтю присвячено розгляду розвитку світової готельної мережі Hilton (на прикладі New York Hilton Midtown та Hilton Kyiv), її історії, а також принципів роботи, сформульованих Конрадом Хілтоном. Мета і методи. Мета статті полягає в аналізі стратегій ціноутворення провідної готельної мережі світу Hilton і дослідженні, чи є ці стратегії прогнозними, чи готелі мережі використовують при формуванні цін на готельні номери нецінові фактори. Для цього до часового числового ряду цін на готельні номери застосовано метод побудови прогнозних регресійних математичних моделей. Результати. Особливістю Hilton є диверсифікація бізнесу, в його складі працюють готелі класу від 3* до 5*. Готелі світової мережі Hilton у будь-якій країні Америки та Європи (і в Україні) характеризуються дотриманням стандартів якісного сервісного обслуговування, вивченням діяльності конкурентів та побажань клієнтів. У більшості готелів діє система обслуговування “All Inclusive”. Мережа притримується принципів екологічної стійкості та сталого розвитку, дотримується стандартів ISO 9001. Готелі Hilton у Нью-Йорку та в Києві мають єдину уніфіковану систему управління та спираються на стратегії ціноутворення, що є загальними для мережі. Але кожен готель самостійно доповнює ці стратегії, враховуючи особливості країни, місця розташування, пори року. Висновки та обговорення. Готелі New York Hilton Midtown і Hilton Kyiv не застосовують стратегію прогнозного ціноутворення. New York Hilton Midtown спирається на диференційоване ціноутворення в залежності від термінів бронювання, сезонів, днів тижня, додаткових послуг. Готель Hilton Kyiv також використовує стратегію диференційованого ціноутворення (тариф на кожен день), але застосовує і стратегію динамічного ціноутворення (на Новорічні свята), враховуючи попит і конкурентні пропозиції.

Біографія автора

Олена Лисенко, Дніпровський гуманітарний університет

Кандидатка економічних наук, доцентка

Посилання

Antonova, L. V., & Liakhovets, O. O. (2011). Ekonometryka [Econometrics]. Petro Mohyla Mykolaiv State Humanitarian University [in Ukrainian].

Cherniak, O. I., & Zakharchenko, P. V. (Eds.). (2015). Prykladni aspekty prohnozuvannia rozvytku skladnykh sotsialno-ekonomichnykh system [Applied aspects of forecasting the development of complex socio-economic systems]. Publisher Tkachuk O. [in Ukrainian]

Conrad Hilton ta yoho vlasna imperiia [Conrad Hilton and his own empire]. (2019, December 4). Oshchadbank. https://www.oschadbank.ua/blog/konrad-hilton-ta-yogo-vlasna-imperiya [in Ukrainian].

Eksponentsialna funktsiia – shcho tse take, vyznachennia ta poniattia [Exponential function – What it is, definition and concept]. (n.d.). Economy-Pedia.com. Retrieved March 1, 2025, from https://uk.economy-pedia.com/11030490-exponential-function [in Ukrainian].

Halasiuk, S. S., & Nezdoiminov, S. H. (2019). Orhanizatsiia hotelnoho hospodarstva [Organization of the hotel industry]. Huliaieva V. M. [in Ukrainian].

Hotel Hilton Kyiv – Kyiv [Hilton Kyiv Hotel]. (n.d.). Hotelmix. Retrieved March 1, 2025, from https://hilton-kyiv-hotel-kiev.hotelmix.com.ua/ [in Ukrainian].

Hotel New York Hilton Midtown – Niu-York [New York Hilton Midtown Hotel – New York]. (n.d.). Hotelmix. Retrieved March 1, 2025, from https://new-york-hilton-midtown-hotel.hotelmix.com.ua/ [in Ukrainian].

Malska, M. P., & Pandiak, I. H. (2012). Hotelnyi biznes: teoriia ta praktyka [Hotel business: Theory and practice] (2nd ed.). Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Naikrashchi svitovi hotelni merezhi ta brendy – naibilshi u sviti [The world's best hotel chains and brands – the largest in the world]. (n.d.). TurPoisk. Retrieved March 1, 2025, from https://turpoisk.ua/ua/statii/hotelni-merezhi-ta-brendy [in Ukrainian].

Pavlova, S. I. (2023). Ohliad osnovnykh stratehii tsinoutvorennia u hotelnomu biznesi [Overview of the main hotel business’ price strategies]. Economy and Society, 52. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-86 [in Ukrainian].

Podolskyi, Ye. (2021, November 13). TOP 10 naibilshykh hotelnykh merezh u sviti. DIP – Turystychnyi portal [TOP–10 largest hotel chains in the world]. DIP – Tourist portal. https://dip.org.ua/goteli/top-10-najbilshix-gotelnix-merezh-u-sviti/ [in Ukrainian].

Vitlinskyi, V. V. (2003). Modeliuvannia ekonomiky [Economic modeling]. Kyiv National Economic University [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-18

Як цитувати

Лисенко, О. (2025). Стратегії розвитку і ціноутворення готельної мережі Hilton. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 8(1), 44–56. https://doi.org/10.31866/2616-7468.8.1.2025.334823

Номер

Розділ

СТРАТЕГІЧНИЙ ТА ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ЗАКЛАДІВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ