Сучасні підходи до роботизації сервісних процесів в закладах ресторанного господарства
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270101Ключові слова:
автоматизація, обслуговування, сервіс, роботизація, штучний інтелектАнотація
Актуальність. Роботизація всіх сфер життя змушує заклади ресторанного господарства розвиватись та запроваджувати інноваційні технології. Цей процес під час пандемії лише прискорився. При цьому вітчизняні підприємства суттєво відстають у темпах впровадження технологій автоматизації та роботизації сервісних процесів.
Мета і методи. Метою є дослідження підходів до роботизації сервісного процесу в закладах ресторанного господарства, визначення впливу роботизації на якість сервісу та розроблення схеми обслуговування гостей роботами в закладах ресторанного господарства. Для цього використано сукупність наукових методів та підходів: системний, функціональний, системно-структурний, аналізу і синтезу, порівняння, логічного узагальнення.
Результати. В результаті аналізу практичного застосування роботів в обслуговуванні гостей запропоновано класифікувати їх функції по трьом категоріям: прийом відвідувачів, прийом замовлень та їх доставка, автоматизація процесів. Встановлено, що впровадження роботизації покращує якість надання послуг у закладах ресторанного господарства, що пояснюється зростанням ступеня задоволення потреб гостей та оригінальністю ідеї. Розроблена схема використання роботів для обслуговування гостей у закладах ресторанного господарства складається з чотирьох послідовних етапів: зустріч гостей, вибір столика, передача замовлення та розрахунок гостя.
Висновки та обговорення. Досліджено підходи до роботизації сервісного процесу та встановлено, що вона покращує якість послуг у закладах ресторанного господарства. Окреслено сфери використання роботів і проведено SWOT-аналіз, що показав позитивні та негативні сторони, а також перспективи і ризики використання роботів у закладах ресторанного господарства. Розроблено схему обслуговування гостей роботами в закладах ресторанного господарства.
Посилання
Baltazar, А. (2022, May 11). Robots in Restaurants – No Longer Just a Fantasy. QSR. https://www.qsrmagazine.com/technology/robots-restaurants-no-longer-just-fantasy [in English].
Diakonova, A. K., Trishyn, F. A., & Korotych, O. M. (2021). Reinzhynirynh biznes-protsesiv yak suchasnyi instrument uspishnoho rozvytku restorannoho hospodarstva [Business process reengineering as a modern tool of successful development of the restaurant industry]. Economy and Society, 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-28 [in Ukrainian].
Diffly, A. (2022, April 18). Should Your Next Restaurant Employee Be A Robot? Forbes. https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2022/04/18/should-your-next-restaurant-employee-be-a-robot/?sh=678f91941d2e [in English].
Dydiuk, L. A. (2020, November 12). Robotyzatsiia hoteliv ta restoraniv [Robotization of hotels and restaurants]. In Problemy ta perspektyvy rozvytku innovatsiinoi diialnosti v Ukraini [Problems and prospects for the development of innovative activity in Ukraine], Proceedings of the XIII International Business Forum (pp. 65–67). Kyiv National University of Trade and Economics [in Ukrainian].
Fusté-Forné, F., & Jamal, T. (2021). Co-Creating New Directions for Service Robots in Hospitality and Tourism. Tourism and Hospitality, 2(1), 43–61. https://doi.org/10.3390/tourhosp2010003 [in English].
Naveen, J. (2020, February 3). Bon Appétit! Robotic Restaurants Are The Future. Forbes. https://www.forbes.com/sites/cognitiveworld/2020/02/03/bon-apptit-robotic-restaurants-are-the-future/?sh=6e0b28ef2136 [in English].
Neilenko, S., & Rusavska, V. (2021). Implementation of Artificial Intelligence in Restaurants. Restaurant and hotel consulting. Innovations, 4(1), 73–86. https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.1.2021.234831 [in English].
Oshchypok, I. M. (2021). Formalizatsiia opysu khodu funktsionuvannia robotyzovanykh dilianok u vyrobnychykh protsesakh restorannoho biznesu [Formalization of the description of the course of operation of robotic areas in the production processes of the restaurant business]. Herald of Kyiv National University of Trade and Economics. Technical sciences, 27, 63–71. https://doi.org/10.36477/2522-1221-2021-27-09 [in Ukrainian].
Ruptanov, A. (2021, May 26). Vykorystannia robotiv ta shtuchnoho intelektu na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho biznesu [The use of robots and artificial intelligence at enterprises of the hotel and restaurant business]. In Innovatsii, hostynnist, turyzm: nauka, osvita, praktyka [In Innovation, hospitality, tourism: science, education, practice], Proceedings of the All-Ukrainian scientific and practical conference of young scientists, graduate students and students (pp. 77–79). Lviv State University of Physical Culture named after Ivan Boberskyj [in Ukrainian].
Teodorovych, L. V., & Nedzvetska, O. V. (2021). Osnovni trendy staloho rozvytku restorannoho hospodarstva [Main trends of sustainable development of the restaurant economy]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, 6(1), 266–271. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6-41 [in Ukrainian].
Tyshchenko, S. (2021). Tsyfrovi tekhnolohii v industrii hostynnosti [Digital technologies in the hospitality industry]. Taurida Scientific Herald. Series: Economics, 7, 131–139. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.7.16 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Сергій Неіленко, Анастасія Фогель, Євгенія Гуща, Оксана Олійник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.