Сучасні підходи до роботизації сервісних процесів в закладах ресторанного господарства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270101

Ключові слова:

автоматизація, обслуговування, сервіс, роботизація, штучний інтелект

Анотація

Актуальність. Роботизація всіх сфер життя змушує заклади ресторанного господарства розвиватись та запроваджувати інноваційні технології. Цей процес під час пандемії лише прискорився. При цьому вітчизняні підприємства суттєво відстають у темпах впровадження технологій автоматизації та роботизації сервісних процесів.

Мета і методи. Метою є дослідження підходів до роботизації сервісного процесу в закладах ресторанного господарства, визначення впливу роботизації на якість сервісу та розроблення схеми обслуговування гостей роботами в закладах ресторанного господарства. Для цього використано сукупність наукових методів та підходів: системний, функціональний, системно-структурний, аналізу і синтезу, порівняння, логічного узагальнення.

Результати. В результаті аналізу практичного застосування роботів в обслуговуванні гостей запропоновано класифікувати їх функції по трьом категоріям: прийом відвідувачів, прийом замовлень та їх доставка, автоматизація процесів. Встановлено, що впровадження роботизації покращує якість надання послуг у закладах ресторанного господарства, що пояснюється зростанням ступеня задоволення потреб гостей та оригінальністю ідеї. Розроблена схема використання роботів для обслуговування гостей у закладах ресторанного господарства складається з чотирьох послідовних етапів: зустріч гостей, вибір столика, передача замовлення та розрахунок гостя.

Висновки та обговорення. Досліджено підходи до роботизації сервісного процесу та встановлено, що вона покращує якість послуг у закладах ресторанного господарства. Окреслено сфери використання роботів і проведено SWOT-аналіз, що показав позитивні та негативні сторони, а також перспективи і ризики використання роботів у закладах ресторанного господарства. Розроблено схему обслуговування гостей роботами в закладах ресторанного господарства.

Біографії авторів

Сергій Неіленко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат технічних наук

Анастасія Фогель, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрантка

Євгенія Гуща, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистентка

Оксана Олійник, Київський університет культури

Кандидатка культурології

Посилання

Baltazar, А. (2022, May 11). Robots in Restaurants – No Longer Just a Fantasy. QSR. https://www.qsrmagazine.com/technology/robots-restaurants-no-longer-just-fantasy [in English].

Diakonova, A. K., Trishyn, F. A., & Korotych, O. M. (2021). Reinzhynirynh biznes-protsesiv yak suchasnyi instrument uspishnoho rozvytku restorannoho hospodarstva [Business process reengineering as a modern tool of successful development of the restaurant industry]. Economy and Society, 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-28 [in Ukrainian].

Diffly, A. (2022, April 18). Should Your Next Restaurant Employee Be A Robot? Forbes. https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2022/04/18/should-your-next-restaurant-employee-be-a-robot/?sh=678f91941d2e [in English].

Dydiuk, L. A. (2020, November 12). Robotyzatsiia hoteliv ta restoraniv [Robotization of hotels and restaurants]. In Problemy ta perspektyvy rozvytku innovatsiinoi diialnosti v Ukraini [Problems and prospects for the development of innovative activity in Ukraine], Proceedings of the XIII International Business Forum (pp. 65–67). Kyiv National University of Trade and Economics [in Ukrainian].

Fusté-Forné, F., & Jamal, T. (2021). Co-Creating New Directions for Service Robots in Hospitality and Tourism. Tourism and Hospitality, 2(1), 43–61. https://doi.org/10.3390/tourhosp2010003 [in English].

Naveen, J. (2020, February 3). Bon Appétit! Robotic Restaurants Are The Future. Forbes. https://www.forbes.com/sites/cognitiveworld/2020/02/03/bon-apptit-robotic-restaurants-are-the-future/?sh=6e0b28ef2136 [in English].

Neilenko, S., & Rusavska, V. (2021). Implementation of Artificial Intelligence in Restaurants. Restaurant and hotel consulting. Innovations, 4(1), 73–86. https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.1.2021.234831 [in English].

Oshchypok, I. M. (2021). Formalizatsiia opysu khodu funktsionuvannia robotyzovanykh dilianok u vyrobnychykh protsesakh restorannoho biznesu [Formalization of the description of the course of operation of robotic areas in the production processes of the restaurant business]. Herald of Kyiv National University of Trade and Economics. Technical sciences, 27, 63–71. https://doi.org/10.36477/2522-1221-2021-27-09 [in Ukrainian].

Ruptanov, A. (2021, May 26). Vykorystannia robotiv ta shtuchnoho intelektu na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho biznesu [The use of robots and artificial intelligence at enterprises of the hotel and restaurant business]. In Innovatsii, hostynnist, turyzm: nauka, osvita, praktyka [In Innovation, hospitality, tourism: science, education, practice], Proceedings of the All-Ukrainian scientific and practical conference of young scientists, graduate students and students (pp. 77–79). Lviv State University of Physical Culture named after Ivan Boberskyj [in Ukrainian].

Teodorovych, L. V., & Nedzvetska, O. V. (2021). Osnovni trendy staloho rozvytku restorannoho hospodarstva [Main trends of sustainable development of the restaurant economy]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, 6(1), 266–271. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6-41 [in Ukrainian].

Tyshchenko, S. (2021). Tsyfrovi tekhnolohii v industrii hostynnosti [Digital technologies in the hospitality industry]. Taurida Scientific Herald. Series: Economics, 7, 131–139. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.7.16 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Неіленко, С., Фогель, А., Гуща, Є., & Олійник, О. (2022). Сучасні підходи до роботизації сервісних процесів в закладах ресторанного господарства. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 5(2), 239–249. https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270101

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ