Дослідження інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і сучасних сервісних технологій у ресторанному бізнесі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270098

Ключові слова:

впровадження, бізнес-модель, сервісні технології, ресторан, харчування, інновації

Анотація

Актуальність: Актуальність обраного дослідження полягає в тому, що специфіка ресторанного бізнесу як частини сфери послуг передбачає не тільки поліпшення якості життя людей, але і впровадження сучасних сервісних технологій шляхом оновлення існуючих бізнес-моделей.

Мета дослідження – проаналізувати сучасну ситуацію інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і використання сучасних сервісних технологій із метою підвищення ефективності роботи закладів ресторанного бізнесу за кордоном і в Україні.

Методи дослідження поєднують систематизацію інформації щодо становлення та розвитку ресторанного бізнесу. Теоретичною і методологічною основою дослідження є наукові концепції та теоретичні розробки вітчизняних і зарубіжних вчених в області аналізу діяльності підприємств, сервісних технологій, закони України.

Результати. У статті досліджено тенденції оновлення існуючих бізнес-моделей і сучасних сервісних технологій українських компаній у сфері ресторанного бізнесу. Зазначено переваги серії інноваційних та оновлених бізнес-моделей у сфері ресторанного господарства, а саме зменшення ручної праці та покращення якості і швидкості обслуговування клієнтів, створення сильних брендів, розвиток ключових бізнес-сфер, поліпшення якості життя, розробка перспективних концепцій бізнесу.

Висновки та обговорення. Наукова новизна статті полягає у виявленні необхідності інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і використання інноваційних сервісних технологій для підвищення ефективності роботи закладів ресторанного бізнесу. Практичне значення полягає у визначенні основних принципів запровадження сучасних технологій залежно від типу інновацій і виду закладу.

Біографії авторів

Олена Завадинська, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидатка технічних наук

Галина Ніколайко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент

Марина Огороднік, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрантка

Посилання

Explore the interactive database of the 2019 indicators. (n.d.). Global Innovation Index. Retrived September 9, 2019, from https://www.globalinnovationindex.org/analysis-indicator [in English].

Hirniak, L. I., & Hlahola, V. A. (2018). Suchasnyi stan, perspektyvy ta tendentsii rozvytku restorannoho hospodarstva v Ukraini [Current state, perspectives and trends of restaurant business development in Ukraine]. Market Infrastructure, 16, 71–78 [in Ukrainian].

Innovatsii v restorannomu sviti [Innovations in the restaurant world]. (2013, April 24). RestOn. http://reston.com.ua/topics/8 [in Ukrainian].

Kharchenko, A. (2013, January 22). Mezhdu ofisom i domom: 7 kovorkingov i kreativnykh prostranstv Kieva [ Between office and home: 7 coworking and creative spaces in Kyiv]. Ain. https://ain.ua/2013/01/22/mezhdu-ofisom-i-domom-7-kovorkingov-i-kreativnyx-prostranstv-kieva/ [in Russian].

Kyrnis, N. I. (2016). Doslidzhennia stanu pidpryiemstv restorannoho hospodarstva z nadannia keiterynhovykh posluh [Research current status restaurant business from grant of catering of services]. Socio-Economic Problems of the Modern Period of Ukraine, 3(119), 48–51 [in Ukrainian].

Lysenko, A. Yu., & Golikova, T. P. (2018). Zastosuvannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii – maibutnie restorannoho biznesu [Applying of IT-technologies – future of restaurant business]. Young Scientist, 1(53), 917–920 [in Ukrainian].

Osidach, O. (2015). Metodychni osnovy formuvannia innovatsiinykh biznes-modelei [Methodical bases of formation business models innovation]. Visnyk of the Lviv University. Series Economics, 52, 127–134 [in Ukrainian].

Poplavskyi, M. M. (2011). Hotelno-restorannyi servis [ Gotelno-restaurant service]. Makros [in Ukrainian].

Pro Kompaniiu "Fast Food Systems" [About the company "Fast Food Systems"]. (n.d.). Retrived September 20, 2022, from https://www.egoisty.com/kompaniya-uk [in Ukrainian].

Stensson, A. (2016, September 15.). Mapping the Restaurant Technology Landscape. National Restaurant Association. Retrived September 9, 2019, from https://www.restaurant.org/Downloads/Events/RIS/RIS/RIS16_techresearch

Terenzio, O. (n.d.). 12 tips for creating restaurant marketing emails that work. OpenTable. Retrived September 9, 2019, from http://openforbusiness.opentable.com/tips/12-tips-for-creating-restaurant-marketing-emails-that-work/ [in English].

Verkhovna Rada of Ukraine. (2002, July 4). Pro innovatsiinu diialnist [On Innovation Activity] (Law № 40-IV). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15 [in Ukrainian].

Yehupova, I. M. (2016). Osoblyvosti funktsionuvannia zakladiv restorannoho hospodarstva [Peculiarities of the functioning of restaurants]. In V. H. Herasymenko (Ed.), Otsinka turystychno-rekreatsiinoho potentsialu rehionu [Assessment of the tourist and recreational potential of the region] (pp. 179–196). Odessa National Economic University [in Ukrainian].

Zamrii, T. (2013, September 3). Chto ukraintsy edyat na khodu – tendentsii strit-fuda [What Ukrainians eat on the go – street food trends]. HoReCa.UA. http://horeca.ua/articles/la-pizza-espresso3/ [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Завадинська, О., Ніколайко, Г., & Огороднік, М. (2022). Дослідження інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і сучасних сервісних технологій у ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 5(2), 229–238. https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270098

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ