Дослідження інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і сучасних сервісних технологій у ресторанному бізнесі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270098Ключові слова:
впровадження, бізнес-модель, сервісні технології, ресторан, харчування, інноваціїАнотація
Актуальність: Актуальність обраного дослідження полягає в тому, що специфіка ресторанного бізнесу як частини сфери послуг передбачає не тільки поліпшення якості життя людей, але і впровадження сучасних сервісних технологій шляхом оновлення існуючих бізнес-моделей.
Мета дослідження – проаналізувати сучасну ситуацію інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і використання сучасних сервісних технологій із метою підвищення ефективності роботи закладів ресторанного бізнесу за кордоном і в Україні.
Методи дослідження поєднують систематизацію інформації щодо становлення та розвитку ресторанного бізнесу. Теоретичною і методологічною основою дослідження є наукові концепції та теоретичні розробки вітчизняних і зарубіжних вчених в області аналізу діяльності підприємств, сервісних технологій, закони України.
Результати. У статті досліджено тенденції оновлення існуючих бізнес-моделей і сучасних сервісних технологій українських компаній у сфері ресторанного бізнесу. Зазначено переваги серії інноваційних та оновлених бізнес-моделей у сфері ресторанного господарства, а саме зменшення ручної праці та покращення якості і швидкості обслуговування клієнтів, створення сильних брендів, розвиток ключових бізнес-сфер, поліпшення якості життя, розробка перспективних концепцій бізнесу.
Висновки та обговорення. Наукова новизна статті полягає у виявленні необхідності інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і використання інноваційних сервісних технологій для підвищення ефективності роботи закладів ресторанного бізнесу. Практичне значення полягає у визначенні основних принципів запровадження сучасних технологій залежно від типу інновацій і виду закладу.
Посилання
Explore the interactive database of the 2019 indicators. (n.d.). Global Innovation Index. Retrived September 9, 2019, from https://www.globalinnovationindex.org/analysis-indicator [in English].
Hirniak, L. I., & Hlahola, V. A. (2018). Suchasnyi stan, perspektyvy ta tendentsii rozvytku restorannoho hospodarstva v Ukraini [Current state, perspectives and trends of restaurant business development in Ukraine]. Market Infrastructure, 16, 71–78 [in Ukrainian].
Innovatsii v restorannomu sviti [Innovations in the restaurant world]. (2013, April 24). RestOn. http://reston.com.ua/topics/8 [in Ukrainian].
Kharchenko, A. (2013, January 22). Mezhdu ofisom i domom: 7 kovorkingov i kreativnykh prostranstv Kieva [ Between office and home: 7 coworking and creative spaces in Kyiv]. Ain. https://ain.ua/2013/01/22/mezhdu-ofisom-i-domom-7-kovorkingov-i-kreativnyx-prostranstv-kieva/ [in Russian].
Kyrnis, N. I. (2016). Doslidzhennia stanu pidpryiemstv restorannoho hospodarstva z nadannia keiterynhovykh posluh [Research current status restaurant business from grant of catering of services]. Socio-Economic Problems of the Modern Period of Ukraine, 3(119), 48–51 [in Ukrainian].
Lysenko, A. Yu., & Golikova, T. P. (2018). Zastosuvannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii – maibutnie restorannoho biznesu [Applying of IT-technologies – future of restaurant business]. Young Scientist, 1(53), 917–920 [in Ukrainian].
Osidach, O. (2015). Metodychni osnovy formuvannia innovatsiinykh biznes-modelei [Methodical bases of formation business models innovation]. Visnyk of the Lviv University. Series Economics, 52, 127–134 [in Ukrainian].
Poplavskyi, M. M. (2011). Hotelno-restorannyi servis [ Gotelno-restaurant service]. Makros [in Ukrainian].
Pro Kompaniiu "Fast Food Systems" [About the company "Fast Food Systems"]. (n.d.). Retrived September 20, 2022, from https://www.egoisty.com/kompaniya-uk [in Ukrainian].
Stensson, A. (2016, September 15.). Mapping the Restaurant Technology Landscape. National Restaurant Association. Retrived September 9, 2019, from https://www.restaurant.org/Downloads/Events/RIS/RIS/RIS16_techresearch
Terenzio, O. (n.d.). 12 tips for creating restaurant marketing emails that work. OpenTable. Retrived September 9, 2019, from http://openforbusiness.opentable.com/tips/12-tips-for-creating-restaurant-marketing-emails-that-work/ [in English].
Verkhovna Rada of Ukraine. (2002, July 4). Pro innovatsiinu diialnist [On Innovation Activity] (Law № 40-IV). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15 [in Ukrainian].
Yehupova, I. M. (2016). Osoblyvosti funktsionuvannia zakladiv restorannoho hospodarstva [Peculiarities of the functioning of restaurants]. In V. H. Herasymenko (Ed.), Otsinka turystychno-rekreatsiinoho potentsialu rehionu [Assessment of the tourist and recreational potential of the region] (pp. 179–196). Odessa National Economic University [in Ukrainian].
Zamrii, T. (2013, September 3). Chto ukraintsy edyat na khodu – tendentsii strit-fuda [What Ukrainians eat on the go – street food trends]. HoReCa.UA. http://horeca.ua/articles/la-pizza-espresso3/ [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Олена Завадинська, Галина Ніколайко, Марина Огороднік
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.