Проблеми розвитку готельно-ресторанного бізнесу в період подолання кризи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7468.1.2018.147405

Ключові слова:

готельно-ресторанний бізнес, платоспроможний попит, інвестиційна привабливість, конкурентна перевага

Анотація

Актуальність. В статті наведені результати дослідження стану і перспектив розвитку готельно-ресторанного бізнесу України в сучасних політичних та соціально-економічних умовах. Предметом дослідження є динаміка розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні та її регіонах. Мета дослідження полягає, по-перше, у визначенні основних чинників впливу на ефективність функціонування готелів і ресторанів, по-друге, формулюванні на цій базі практичних рекомендацій, спрямованих на динамічний розвиток галузі. Методи дослідження. Дослідження проводилося шляхом опрацювання законодавства України, наукових публікацій з питань діяльності готелів і ресторанів, даних державної статистики, експертних оцінок керівників підприємств індустрії гостинності. Головні результати і висновки. В результаті дослідження розкрито сутність та механізм впливу різноманітних чинників на розвиток вітчизняного готельно-ресторанного бізнесу. Дослідження показало, що значне скорочення платоспроможного попиту на послуги готелів і ресторанів в нинішніх кризових умовах є головною проблемою для розвитку галузі гостинності. Проаналізовані регіональні особливості діяльності готелів і ресторанів. Визначені передумови динамічного зростання галузі гостинності, зокрема зростання реальних доходів населення, ділової активності, відновлення туристичних потоків. Важливим чинником розвитку готельно-ресторанного бізнесу є поглиблення міжнародної інтеграції України з країнами Євросоюзу. В статті запропоновано створення механізму дієвого партнерства підприємств індустрії гостинності, провідних університетів та держави (органів місцевого самоврядування), що сприятиме запровадженню інновацій, залученню інвестицій у розвиток галузі, утворенню в готелях і ресторанах нових робочих місць.

Біографії авторів

Mykhailo Manov, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат економічних наук

Olena Karolop, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. (2018). Ofitsiinyi sait [Official site of State Statistics Service of Ukraine]. Retrieved from www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

Manov, M.A. (2011). Do pytannia vyznachennia investytsiinoi pryvablyvosti hoteliv [To the question of determining the investment attractiveness of hotels]. In Ekonomichni i sotsialni aspekty orhanizatsii YeVRO-2012 [Economic and social aspects of the organization of EURO 2012] (pp. 229-236). Warsaw, Maria Sklodowska-Curie Warsaw Academie [in Ukrainian].

Manov, M.A., & Miska, V.H. (2011). Investytsiina polityka pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva Ukrainy v period pidhotovky do YeVRO-2012 [Investment policy of hotel industry enterprises of Ukraine in the period of preparation for EURO-2012]. In Napriamy sotsialno-ekonomichnoho rozvytku [Areas of socio-economic development] (pp. 299-304). Warsaw, Higher School of Administration in Warsaw [in Ukrainian].

Piatnytska, H.T. (2007). Restoranne hospodarstvo Ukrainy: rynkovi transformatsii, innovatsiinyi rozvytok, strukturna pereoriientatsiia [Ukrainian Restaurant Industry: Market Transformations, Innovation Development, Structural Reorientation]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi torhovo-ekonomichnyi universytet [in Ukrainian].

Statystychna orhanizatsiia Yevropeiskoi Komisii Yevrostat. (2018). Ofitsiinyi sait [Official site of European Statistical Office]. Retrieved from http://ec.europa.eu/eurostat [in English].

Svitovyi bank. (2018). Ofitsiinyi sait [Official site of World Bank] Retrieved from http://www.worldbank.org/uk/country/ukraine [in Ukrainian].

Tkachenko, T.I. (2009). Stalyi rozvytok turyzmu: teoriia, metodolohiia, realii biznesu [Sustainable Tourism Development: Theory, Methodology, Business Realities]. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi torhovo-ekonomichnyi universytet [in Ukrainian].

Yatsun,L.M.,& Borysova,O.V.(2013).Innovatsiina polityka pidpryiemstv restorannoho hospodarstva [Innovative policy of restaurant enterprises]. Kharkiv, Kharkiv State University of Food Technology and Trade [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-29

Як цитувати

Manov, M., & Karolop, O. (2018). Проблеми розвитку готельно-ресторанного бізнесу в період подолання кризи. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, (1), 31–40. https://doi.org/10.31866/2616-7468.1.2018.147405

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ